Direktlänk till inlägg 17 november 2014

Jopphejjdihejjda - här är ja! :)

Av Heidi Månsson - 17 november 2014 23:15

Nu märks det att terminen börjar närma sig sitt slut. Det droppar in mail och meddelanden på Schoolsoft om föräldramöten, luciafiranden & avslutningar. Utöver det så ska jullovstiderna på dagis planeras, och julledighet från jobb ska planeras och samordnas. Det är mitten på november och kalendern börjar bli full för resten av året. Det märks ju extra tydligt när man jobbar typ varannan helg för de helger som man skulle varit ledig på fylls också på rätt fort. Dock så är det ju trevliga saker så det gör ju inget :)


I år så passar mitt jobbschema över jul och nyår mig ganska bra. Jag är ledig på själva julafton men jobbar nyårsafton 13-21 och det känns väl rätt ok ändå. Så länge som jag får vara ledig på självaste julafton så kan jag stå ut med mycket ;) Man tjänar ju rätt bra också så jag tänker inte "gnälla" för mycket på att jag ska jobba mycket runt omkring jul & nyår. Jag är glad att jag har ett jobb att gå till och någon ska ju finnas där för de som behöver hjälp :)


Igår fick jag och Nettan en ide. Vi skulle på bio. Nettan lyckades övertala mig en gång till - det blev nämligen en skräckis. Jäkla Nettan! Hehe. Denna gången blev det filmen "Quija" och den var bra. Jag vet dock inte om jag ska våga använda tandtråd nått mera och jag kommer nog inte kunna se på en ljusslinga igen utan att se nått annat framför mig än bara julefrid och juleljus. Det går rysningar längs min ryggrad när jag tänker på filmen. Vad hände?! Det var ju jag som skulle välja film denna gången ju. Fast jag måste ju erkänna att jag inte kan hålla mig borta från dom där filmerna heller...det är ju nått speciellt med att bli "lite" rädd och känna adrenalinet kicka in eller vad det nu är som gör att man inte kan hålla fingrarna borta från den förbjudna kakburken. Nästa gång jag går på bio blir det ju dock nästa Hobbitfilm och det är ju inte direkt en skräckfilm så det blir ju bra :=)


Jag börjar bli lite nervös nu. Jag känner nämligen att det smyger sig på mig nu. Jag har INTE tid, lust eller ork. Jag har ingen möjlighet att vara borta mera från jobbet. Jag SKA jobba tre dagar till denna veckan men just nu känns det inte som att det kommer hålla. Jag ska dricka lite te. Jag ska ta lite alvedon. Jag ska ta lite c-vitamin. Jag SKA få detta halsonda att "vända i dörren". Försvinn - du är inte välkommen!! Jäv** hals.


Over and out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards