Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Tillsammans mot mörkret!

Av Heidi Månsson - 23 november 2014 22:54

Aldrig lär man sig. Eller finns det hopp för det? Jag tycker att jag blir påmind om hur bra jag har det rätt så ofta och på lite olika sätt och ändå är det så lätt att gräva ner sig och tycka synd om sig själv. Jag satt och väntade på att min bloggsida skulle ladda upp så att jag kunde logga in och börja blogga och så strulade sidan lite så jag roade mig med facebook så länge. Jag hade redan en liten tanke om vad jag skulle ta med i mitt blogginlägg som tex hur jobbigt det är att hosta lungorna ur sig och hur jobbigt det var med denna förkylningsomgången. Hur synd det var om mig som fick lov att svepa så många c-vitaminbrus och hur många koppar te om dagen jag behövde för att "överleva" och hur lite jag sen fick sova för att blåsan inte orkade med all den vätskan och att te faktiskt är vätskedrivande så då skulle det ju vara lite extra synd om mig. Skrollade som sagt runt på facebook och sen var det inte ett dugg synd om mig någe mera. Fick syn på detta inlägget som är skrivet av Erik Ståhl:


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
Det har varit en tid av slit för kroppen. Den är trött och gör ont, varje dag, hela tiden. Det är årstiden då mörkret råder över solen och det är lättare att säga att man ska tänka glada tankar än att faktiskt göra det. 

Jag går och lägger mig med att kroppen gör ont, blödningar över allt och en behandling som inte orkar rensa ut all skit jag lyckas dra på mig. Jag vaknar på samma vis. Föreläsandet har sitt pris och jag betalar det varje dag, och gör det med glädje för att kunna se folk fyllas med lite energi. I en publik på trehundra personer kan man inte få alla att känna det man vill att de ska känna, det har jag lärt mig. Jag har däremot också lärt mig att om där så bara är en enda ledsen och trött själ i publiken som jag kan skänka förtröstan, energi och inspiration så är det värt varenda minut av slit.
 
Låt oss tända ett ljus istället för att förbanna mörkret sa Konfucius. Jag kan inte göra så mycket åt att min kropp blöder, är sjuk och gör ont. Däremot kan jag välja att tända ljuset där i det mörka och hitta min väg framåt. Minnas det som minnas bör och lägga energin jag har på det och de som förtjänar den. 

Antingen låter du mörkret släcka ljuset, eller försöker du tända det ljus som lyser upp ditt mörker.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Jag tyckte det var så bra skrivet så jag kände bara att jag var tvungen att vidarebefodra detta på något sätt. Jag tände ett ljus och låter det brinna tills jag går och lägger mig. Jag vet att man inte ska hålla på och jämföra olika situationer heller för ditt mörker behöver inte se lika dant ut som mitt mörker och vi tar oss igenom våra mörkare perioder på olika sätt, vi handskas med saker & ting på olika sätt men tillsammans kan vi slåss mot mörkret! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards