Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Det flytande guldet?

Av Heidi Månsson - 27 november 2014 00:45

Ja men det är ju tur att det kommer in pengar på kontot ibland så att man har råd å vara sjuk. Ringde till vårdcentralen idag och hon som jag pratade med tyckte absolut att jag skulle komma in så de fick kika på mig, speciellt efter att hon hade fått höra en av mina hostattacker i luren (sorry för det men det är inte så lätt att hålla tillbaka). Hon misstänkte lunginflammation och jag berättade om alla lungsäcksinflammationer jag har haft och då var det inge snack om saken. Kom in till vårdcentralen och blev undersökt men som tur var så var det inte någon lunginflammation utan "bara" en rejäl förkylning/influensa. Fick stark hostmedicin utskriven och fick höra: "-denna hostmedicinen kan du bli lite trött av så var vaksam när du hat tagit den och det står i bruksanvisningen att man ska känna efter om man klarar av bilkörning efter att ha tagit denna men jag avråder nog för dom flesta däckar rätt bra efter att ha tagit denna." Skojjade lite så där om det å sa att eftersom jag ändå inte har gjort nått annat än sovit i en veckas tid så kan jag väl lika gärna fortsätta att sova en vecka till :) Vet hur jag brukar reagera på Coccilana som jag brukar få och denna Lepheton skulle vara nått liknande. Tackade för hjälpen och stack iväg till apoteket. Hämta ut den "lilla!!" flaskan hostmedicin och fick punga ut med 300 riksdaler. TRE HUNDRA! För hostmedicin... Ja ja smakar det så kostar det. Det verkar dock vara värt det för jag har ju bara hunnit ta två doser hitentills idag och ska ta en till innan läggdax men jag tycker redan att det är bättre. Trots den medicinen så har jag bara sovit 1½ timme idag och det är så skönt att kunna vara lite vaken och hinna/orka göra något på dagarna. Nu tror jag att detta kommer gå på rätt håll och att få bort hostan så man får sova på nätterna gör ju naturligtvis mycket för hur pigg man är på dagarna :=)  Håll tummarna nu för att jag får fortsätta må bättre och bättre!!


Snart är faktiskt Linneas adventskalender färdig. Wooohooo! Det är ju inte alls så att det börjar bli lite ont om tid då den ska användas på måndag och i helgen är det full rulle här så då kan jag ju inte sitta och pilla med det då heller. Tick tack tick tack... Varför ska jag hålla på med en massa små projekt som jag vet med mig att jag mest bara kommer se som negativ tidspress sen på slutet? Hopplösa jag som aldrig lär mig, typ. Det är ju inget märkvärdigt men det är roligt att göra det åt den lilla huliganen så det är väl därför som jag inte kan låta bli :)


Nä nu tror jag att det är dax för sängen. Förhoppningsvis så får både ni och jag sova gott. C U.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards