Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Tredje ljuset är tänt.

Av Heidi Månsson - 14 december 2014 23:05

Tredje ljuset är tänt och jag känner en viss upptrappning av julstämningen. Nu börjar jag liksom fatta att det verkligen närmar sig med stormsteg men vänta då bara tills nästa söndag - då kommer jag säkert vara så stressad så att jag glömmer bort att det är fjärde advent och därmed glömma tända det fjärde ljuset eller nått, hehe. Det är väl bra med självkännedom? :)  Nä jag tycker faktiskt inte att jag har stressat speciellt mycket hitentills och det ska nog gå bra den kommande veckan med. Det som oroar mig mest är att jag naturligtvis ska jobba måndagen och tisdagen innan jul och det är ju då som vissa av våra gäster vill komma för att slippa köra/åka tåg/ta sig hit på självaste julafton och så är varken Fredrik eller jag hemma dom dagarna...kul! Sen så brukar vi ju handla julmaten typ två dagar innan julafton men det blir ju lätt att hinna med. Julmatsshoppingen får vi göra på söndagen i år så det löser sig ju men ja ja. Att ha så mycket ledig tid som jag har nu mer än en vecka innan och när jag är sjuk hjälper mig ju inte så mycket. Allt går ju inte att göra nu och jag orkar ju inte en fjärdedel av det jag skulle vilja göra. Nå ja det blir nog jul ändå så det är lika bra att sluta grubbla och älta :)


I morgon fyller våran stora tös 15 år! FEMTON!! Men vad hände?? Hon skulle fylla 8 år när jag lärde känna henne. Men jag har ju inte äldrats en dag! Hehe. Ja jisses var tar tiden vägen...? Felicia fyller 15 år och stackarn fyller år på fel tid på året för när i hundan ska vi hinna ha ett kalas för henne nu? Vi hade ju först ett 40-årskalas för mig och Linnea inbokat och sen blev vi sjuka. Då bokade vi om till veckan efter och slängde in Felicia i det hela också så det var därför det skulle vara 55-årskalas. Fortfarande sjuka. Inställt igen. Nu kommande helg är det väl inte många som har tid att komma på kalas...dagarna innan jul... Stackars 15-åringen. Det är ju en ganska stor grejj att fylla 15 också. Vi ska iaf uppvakta henne i morgon bitti och sen blir det ju lite firande när hon kommer hem efter skolan med lite god mat och nån fika. Vi får se hur vi kan få till det med nått firande för det är klart att hon ska firas :=)


Nu tänkte jag sätta mig och skriva lite julkort. Hoppas att jag hinner skriva alla så att jag kan posta dom i morgon. Som vanligt så är jag mycket senare ute än vad jag planerar... Same procedur as last year...


Sov gott. Dröm sött. Kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards