Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Heidi Månsson - 26 januari 2015 21:00

Då sprang det förbi en vecka till då och snart är januari månad slut. Vi närmar oss våren med stormsteg :)  Jo jag vet att det kan vara ett tag kvar om det vill sig illa men än så länge så verkar det ganska positivt. Det har inte varit speciellt många dagar med minusgrader och den lilla snö vi har täcker knappt gräsmattorna så det krävs inte speciellt många soldagar för att detta ska vara borta. Det är dock där som det kan skita sig för solen har vi knappt sett till på hela vintern (och hösten med för den delen...) så jag börjar undra om den har flyttat till varmare breddgrader? Jag håller iaf tummarna för att det inte helt plötsligt kommer vända med temperaturen och mängden snö så att vi får en kall och segdragen vinter. Är det snö efter sportlovet så blir jag riktigt sur. Efter sportlovet är våren välkommen på allvar, kommer den innan dess så är det bara bonus :o)


Jag har börjat längta så mycket efter våren så att jag har börjat inventera och sålla ut försmå kläder i garderoben och lämna plats för lite nytt. Ja alltså i Linneas garderob då rå. Ni skulle väl inte tro att jag lägger ner så mycket tid å engagemang på min egna garderob - hehe. Nä nä nä. Min garderob öppnas bara i nödfall. Typ. Jag har även börjat se över ytterkläderna och även där börjat kika på alternativen som finns i handeln. Hon har ett set från Villervalla med jacka+byxa som passar ett tag till men hon behövde ett till. Efter att ha konstaterat att både Fix (Lindex) och Kax (Kappahl) gör ytterkläder upp till strl 122 men inte längre (åtminstonde inte som ska vara vattentäta) så får jag bojkotta dom i år. Sen har ju Kax sänkt sin Vattenpelare från 10000 till 5000 så jag hade ju inte köpt dom ändå men det är ju en helt annan sak ;)  Har sett att både Fix och Kax ska ha regnkläder (å det var skalkläder jag ville ha) som är från strl 128 och uppåt men jag tror inte att dom räknas som helt vattentäta (ironiskt nog). Det slutade med att det blev ett set till från Villervalla. Älskade Villervalla! Er kan man lita på :=)  Det setet som Linnea har nu är i strl 122 och det passar bra än så länge men med tanke på takten hon växer i så tog jag nästa strl på det jag beställde nu så kanske hon kan ha det lite längre. Sluta väx onge! Haha.


När jag och Linnea var på öppnis på Familjens Hus sist så såg vi en lapp från en förening som heter Korpen och dom ordnade barngympa som jag då tänkte att Linnea kunde vara med på. Det fanns först ingen plats när jag ringde och anmälde intresset men så i torsdags så hörde dom av sig och meddelade att Linnea var välkommen på söndag om hon ville. Ooo vi blev jätteglada och laddade upp inför detta. Och simskolan skulle börja idag och det skulle bli så bra. Vad händer?? Jo Linnea vaknade i lördags med en förkylning. IGEN!! Jag blir galen... Ska det bli repris på hösten så blir det en förbannat dyr simskola kan jag säga. I höstas kunde hon vara med 2-3 gånger av 10. Fortsätter det så denna terminen också så bokar jag aldrig mer in henne på simskola utan då går jag hellre själv med henne till badhus för då kan vi gå en gång i veckan om vi är friska men annars så avvaktar vi bara tills vi är friska. Så svårt kan det väl inte vara att lära tösen simma själv? Eller? När man räknar på att det kostar 750:- för 10 ggr och det är 75:- per gång och då ska simskolefröken ha sin lön också så är simskola inte speciellt dyrt men kan man inte gå pga sjukdom och man inte får pengarna tillbaka så blir det dyrt! Gympan var bara 250:- för 10 ggr så inte alls lika "saftigt". Håll tummarna för att hon kan gå de resterande 9 gångerna på simningen (och gympan med såklart)  :)


Idag har jag varit hos frisören och blivit kortklippt och ljuuuuuuushårig och det var så underbart att bli av med trolltrasslet. Denna gången bokade jag in en ny tid om x antal veckor då jag borde klippa mig för att bäst kunna bevara den frisyr jag nu har fått. I vanliga fall väntar jag alltid för länge och så får jag inte till det som jag vill ha det för att det är fööööör långt och blir då för tungt så det lägger sig platt fall, slickat runt skallen. Ser ut som en blöt hund. Nä nu tänkte jag försöka hålla efter det lite mera och inte vänta alldeles föööör länge. Vi får väl se hur det går.


I lördags började jag kika på en serie på Netflix som heter Orphan Black. Skitbra!! Råkade se hela första säsongen på typ ett dygn...hoppsan. Är typ i mitten på säsong två. Ska gå till tv-soffan nu och kika på några avsnitt till innan det är dax att sova. I morgon blir det jobb och sedan träffa kollegan Ida för en lunchdate :=) Ser fram emot detta. Tror denna veckan kan bli en väldigt bra vecka men det får ni höra mer om en annan dag. Puss på er! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards