Alla inlägg under januari 2015

Av Heidi Månsson - 4 januari 2015 23:45

Ja vad ska man säga om denna början på året... Jag hade tänkt att 2015 skulle bli ett jäkligt bra år. Jag tänkte att det är detta året skulle bli ett spännande år och såg fram emot att vända blad. Lite känsla av "Tabula rasa" liksom. (Tabula rasa betyder oskrivet blad). Dag 2 detta året hade kunnat vara bättre. Jag och två av våra tre barn var med om en bilolycka av det lindrigare slaget. Vi klarade oss utan en enda skråma och det är jag så otroligt tacksam för så det går inte att med ord beskriva. Med bilen är det värre. Den befinner sig på en verkstad och vi får se vad som händer, jag hoppas att det går att laga men det är "bara" materiella ting så det löser sig. På något sätt. Hoppas jag. Jag har iaf fått mig en tankeställare. Jag vet att jag inte gjorde nått fel, jag körde fullt lagligt och det som hände gick väl inte att förutse riktigt men det jag hade kunnat gjort var att köra långsammare. Jag låg i 100 km/h på en 120-väg. Det blåste rätt så rejält emellanåt. Det kom en kastvind, jag var inte beredd och fick parera och körde in i mitträcket istället. förmodligen för att jag fick lite panik och svände väl för hastigt med ratten. Nu gick det som sagt bra med oss och det var ingen annan bil/familj som blev träffad. Skulle det nödvändigtvis ske så skedde det ju ändå på ett bra sätt. Bilen fick sig en rejäl törn och jag är lite omskakad och lär ha ännu mera respekt för vad som kan hända vid bilkörning i fortsättningen. Jag är som sagt lite chockad, går runt som i en dimma emellanåt och jag har lite ont. Speciellt i överarmarna. Tror att det är sedan jag försökte styra tillbaka bilen och komma från mitträcket, vi hade fått punka på ett däck då och jag tror att bilen var så pass tungstyrd så jag spände väl mig och fick som lite träningsvärk eller nått. Känner mig lite mörbultad men ändå ok under omständigheterna. Är glad för att barnen inte gjort sig illa på nått sätt. Är glad för att vi är noga med bilstol och bälte. Är tacksam för att vi kunde kliva ur bilen så gott som helt oskadda. Tack till den skyddsängeln som vakade över oss! 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards