Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Heidi Månsson - 8 februari 2015 23:06

Det har hunnit hända en del sedan i torsdags så nu har jag lite olika saker att skriva om. Äntligen är det kväll och alla andra i familjen har gått och lagt sig ;)  Dax för lite egentid! Haha. Nä så ska jag inte säga - vet inte vad jag hade gjort utan min mysiga och underbara familj... Usch å fy för att vara ensam jämt... Det är faktiskt en väldig lyx att kunna få ha båda världar. Vi i familjen finns där för varandra men när man vill och behöver ha lite egentid så kan man få det också. Jag får mest tack vare att jag är familjens största nattuggla - ho ho :)


Helgen skulle ju börja tidigt i fredags eftersom att jag skulle sluta kl 13:00. Mmmm jo men visst - det sket sig redan där, haha. Jag fick så lov att jobba över men vad gör man inte för att det ska flyta på jobbet? Vi jobbar med människor och då går det inte att förutse allt och jag vill inte sätta mina kollegor i skiten så kan jag så ställer jag upp - det är liksom en självklarhet för mig. Ett antal timmar senare kunde jag dock köra hem och hålla kväll. Nice!

Vi mumsade i oss supergod fläskfilee'gryta med ris till och sen hade vi lite fredagsmys med Linnea.

Sent på kvällen när Fredrik och Linnea hade lagt sig och jag nattugglade mig som vanligt så fick Linnea jättehostan allan och hon hostade tills hon kräktes. Jippie. Då var vi där igen då. Jag hoppas verkligen att hon får växa i från den där förkylningsastman snart så hon slipper ha det så där jobbigt. Som tur var så har vi klarat oss utan kräkolyckor resten av helgen (peppar peppar ta i trä...) och vi hoppas att det får fortsätta så i veckan som kommer.


Lördag - dax för kalas. Fredriks pappa Hasse och hans sambo Lotta fyller år så här års så dom slog ihop sina firanden till ett. Vi kollade med alla inblandade om det var okej att ta med en förkyld Linnea och det var no problemas så vi knuffade in alla ungarna och körde söderut. Hör och häpna (skriv gärna ner detta i rekordböckerna också för detta är stort!) men vi var i tid till kalaset!!! Vi var till och med 10 minuter tidiga. Och jag hade kört helt lagligt hela vägen! Och vi var först av alla bjudna gäster. Det ni! Tro det eller ej men så var det, hehe. Vi har någon konstig förmåga att ofta komma i sista minuten och det är ju inte så himla bra. Nu lyckades vi på nått konstigt sätt få ihop det trots att jag hade migrän hela natten och hela morgonen/förmiddagen och en massa andra saker hände som lätt kunde ha försenat oss massor men vi grejjade det. Teamwork!

Det var som vanligt ett väldigt trevligt kalas och mycket god mat som serverades. Tack Hasse & Lotta - det gjorde ni bra :=)


I dag vaknade jag med migrän igen. Jiiiiiihaaaaa. Kunde tillslut kliva upp vid 10:30. Vi började så smått vakna till liv allihopa och dukade frukost. När vi sitter vid bordet så ser helt plötsligt Fredrik att Linnea ser konstig ut i håret på ena sidan. Det är liksom kortare och väldigt väldigt ojämnt... Det tar ett tag innan polletten trillar ner men vi inser tillslut att hon har tagit saxen och klippt sig själv. 10  9  8  7  6  5  4  3  2  1. Andas. Andas igen. Ta ett djuuuuuuupt andetag. Räkna igen. Gaaaaaaaaaaaah!!!!! *Nu kan du höra det välkända vrålet från Emils pappa Anton va? Fast du byter ut Eeeeeeeeemil mot Liiiiiiiiiiinnea och sen följer harangen - förgrömmade onge!*  Jag lyckades behärska mig ganska bra ändå tycker jag men jag är jävvlar inte glad. Jag ska se om det går å få tag i en frisörtid nånstanns under veckan. Det kanske går att rädda upp det lite grann... Hujidamej sånt barn jag har ;)


Idag kunde äntligen Linnea vara med för första gången på gympan som hon blev anmäld till för rätt länge sedan. Det kändes gött att det äntligen kunde bli av. Hon är ju lite förkyld men pigg som en jag-vet-inte-vad! Det rinner från näsan så pass mycket/lite att den behövs torkas typ 3 ggr per dag. Ingen feber. Piggare än piggast. Nån hostattack då och då men det går i skov. Jag hoppas att det inte blir mer heller. I morgon är det ju simskola så vi får väl se om hon kan vara med på den.

När Linnea var på gympan så passade jag på att röjja upp lite bland hennes saker. Hon har 6938274058 gosedjur och 64792837 andra leksaker som hon har växt ifrån så det var lika bra att röjja upp och sålla bort. Jag ville inte göra det när minibanditen var hemma för då lär man få övertala henne om varenda liten grejj. Nä att sålla bort saker har jag gjort förr och det kanske är taskigt att smyga bakom ryggen med det men hon har fortfarande inte märkt det så då har hon uppenbarligen inte saknat dom prylarna så mycket. Får väl se om hon märker nått :=)


På kvällen åt vi tacos - ja det går på en söndag också ;) - och sen har jag tittat på nya RoboCop med de två stora barnen. Robin gav upp efter typ halva filmen men Felicia och jag såg färdigt. Jag tyckte den var lite si och så, ingen rulle som jag kommer springa runt och rekomendera allla som jag träffar direkt. Lite cool men rätt så seg. Hade kunnat gjort den bättre tycker jag.


Nä nu är det dax att varva ner och försöka sova. Hoppas ni får en god natts sömn och att den nya veckan börjar bra för er. Kram kram <3                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards