Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Heidi Månsson - 11 februari 2015 23:00

Tjolahopp. Ja nu har det hänt lite saker igen. Jag tänkte blogga i måndags men så blev det inte av, så tänkte jag att då bloggar jag väl på tisdag men då blev det inte heller av så nu jäklar började det bubbla i mig. Måste skriva, bara måste få skriva :)  Har säkerligen inget att skriva som är av intresse för någon annan men jag vill skriva ändå så läs eller skit i det ;)


Måndag: Dax för frisörbesök för lillan. Som tur var så fanns det någon som kunde ta emot oss med kort varsel så vi var där på förmiddan. Linnea fick håret kortklippt i en jättefin paige som hon ville och hon blev så nöjd så nöjd :)


Mammas sötnos! Visst blev hon fin i den frisyren?! :)

  


På eftermiddan var det dax för simskola och fastän Linnea var lite småförkyld så chansade vi ändå för hon har missat så otroligt mycket på simskolan och hon ville själv gå och när man bara torkar näsan tre ggr om dan så är man väl knappt ens förkyld tycker jag. Linnea var duktig och allt gick bra (förutom att hon har huvudet i det blå ibland, hehe. Vadå lyssna på simskolefröken - stå still och lyssna - vad är det för nått??) Jag kan ju dock säga att hade vi vetat vad vi vet nu så hade hon ju inte fått gå på simskolan... Häng kvar - fortsättning följer...

Jag jobbade min första natt på nya jobbet på natten mellan måndagen och tisdagen. Jag var lite nervös innan men det gick ju hur bra som helst så det gör jag gärna om.


Tisdag: Slutade jobbet på morgonen och kommer hem till en Linnea som behövde kolla utslag hos doktorn. Hon hade fått några prickar/plitor som jag trodde var eksem eller nått. Nej då - det var bältros! BÄLTROS! Det är väl för tusan en sjukdom för gamlingar? Det får väl inte femåringar heller?? Men jo då. Tydligen. Våran Linnea lyckas få allt. Stackarn... Läkaren sa att för Linneas skull så ska hon vara hemma från dagis resten av veckan om vi hade möjlighet till det. Det är tydligen så att barn under 10 års ålder behandlas inte för bältros och det är ju samma virus som vid vattkoppor så om det finns några barn på dagis som inte har haft vattkoppor så var det "väl dax nu". För dom som redan har haft vattkoppor var det ingen fara för då får de ju "bara" bältros och det var ju tydligen "inte så farligt". Prickarna har blivit några fler idag men ungen är piggar och gladare än nånsin och helt fri från besvär. Konstig sjukdom det där. Trodde att hon åtminstonde skulle ha feber eller vara lite tröttare än vanligt men inte hon inte :)  Vi skulle undvika att träffa små spädbarn just nu och det är ju inga bekymmer för vi kännder inte så många med småbarn under ett år. Vi får se hur länge prickarna stannar kvar. Hoppas att hon snart får bli frisk och sen förbli det resten av vårterminen.


Det var ca 10 plusgrader både lördag, söndag och måndag så man han ju få riktiga vårkänslor. Vi fick ju dessutom se solen och det var så underbart!! I måndags när Linnea och jag var ute och körde så passade vi på att tvätta bilen på OkQ8 och det var välbehövligt. Den blänkte så fint så efter det men redan idag när jag kikade på den så var den skitig. Det är ingen tacksam period just nu att försöka hålla bilen ren. Igår och idag har det inte varit lika varmt men ändå så känns det att våren försöker tränga sig fram nu. Härligt!


Idag har Linnea och jag gått ett varv längs med slingan i skogen och det är så mysigt att gå där med henne och vovvarna. Linnea höll i Kamilles koppel nästan hela tiden och hon knatade på så gott hon kunde. Vi gick lite mer än fem kilometer totalt och det är ju kanon. Vi tänkte ta en längre runda men såg att det närmade sig lunch för oss så det fanns inte tid till det idag men i morgon ska vi ta den längre rundan :=)  Kul om Linnea vill haka på så det är bara till å smida medans järnet är varmt! Varken hon eller jag mår dåligt av lite motion och det skadar ju inte hundarna heller så det är kanon. Ska se om jag kan komma ihåg att testa appen i morgon på mobilen så kan vi se hur långt vi har gått :))


 

På vägen hem fick vi syn på ett underbart vårtecken:

 

Å så här såg det ut tidigare idag när Linnea hade Kamille i knät:

    


Nej nu ska jag glutta lite på tv innan det är dax att sova. Kram kram! Sov gott. <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards