Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Heidi Månsson - 12 mars 2015 19:30

Så var det torsdag kväll och var tog dagarna mellan söndag kväll och torsdag kväll vägen? Har det verkligen varit mån, tis och onsdag? Säker? Snart mitten på mars och jag han nog aldrig uppfatta att vi lämnade februari. Typ. :)

Här kommer en uppdatering med vad som har hänt sedan sist:


Måndag: Vårväder och en underbar dag! Linnea och jag stack till öppnis där vi busade loss hela förmiddan. Efteråt blev det en sväng på bibblan, Linnea älskar att spela på datorn som står på barnavdelningen där, och några böcker följde med oss hem. Vi har det bra här i Sverige som bara kan gå och låna böcker, filmer och spel gratis. Service!

Simskola som vanligt på eftermiddan. Måndagar=full rulle :o)

På kvällen försökte jag få bukt på min träningsvärk och stelhet genom att träna med wii:et lite. Det gick rätt så bra och jag lyckades få upp tempot rätt bra trots min gamla sletna kropp, hehe. Gött och pumpa loss lite. Min wii-ålder blev 24. Nice! ;)


Tisdag: En lugn dag hemma med Linnea. Rätt skönt. Jobbade på kvällen och när jag kom hem så hade klockan passerat 23 så jag skulle komma i säng direkt hade jag tänkt. Det gick ju så där... Tror jag somnade tillslut vid 2-tiden. Skulle upp tidigt nästa dag så det var ju lagom lyckat. Heidi=trött zombie.


Onsdag: Upp och iväg. Kl 09:00 skulle vi vara på BVC för femårskontroll och det var även dax för vaccination. Linnea var superduktig och sa inte ett pip när hon fick sprutan. Så otroligt duktig var hon!! Däremot så vägde hon för mycket så nu ska vi få en remiss till barnmottagningen och deras dietist för att få lite hjälp där. Förut har hon varit lite smårund men nu hade hon tydligen stuckit iväg lite mera i vikten och det är inte bra. Känns inte så kul att behöva gå dit med henne men det är bättre att hon/vi får hjälp nu än att det går föööör långt. Hon går både på gympa och simskola plus att vi går slingan med hundarna (ca 5 km) emellanåt och är väldigt hoppig och studsig i sig självt och så himla fel tycker jag inte att hon/vi äter men det är ju uppenbarligen nått som är tokigt. Bra att det finns hjälp att få.

Vi ska även få en tid till en logoped då hennes tal ska kollas upp. Hon pratar väldigt hackigt ibland och det är precis som att hon gör stavelser som inte finns när hon pratar. Det är liksom inte en "vanlig" stammning utan nått annat konstigt som hon gör ibland. Vi får väl se vad logopeden har att säga om det. Bra att kolla upp det innan Linnea ska börja i skolan.

Efter BVC-besöket så stannade vi på öppnis och busade. Det märktes att det var studiedag för jisses vad mycket folk det var där... Efteråt blev det lunch och sen ett besök på bibblan igen :) Linnea spelade på datorn och vi lånade ännu mera böcker. Hoppas att Linneas intresse för böcker och läsning håller i sig!


Torsdag: Idag var det upp tidigt igen och det var inte populärt hos en gammal sleten mamma som hade behövt sova 4 timmar till men komma i säng på kvällen ska denna gamla tanten tydligen inte göra. Suck! Jag blir så trött på mig själv som aldrig lär mig. Men men - efter mycket znoozande så kom jag till slut upp ur sängen.

Robin hade tid på Tandvårdshuset så dit for vi och den stackarn har nu rätt så ont. Det gick väldigt snabbt och smidigt hos tandis men hon varnade för att det kunde göra rätt så ont eftersom det var mycket som skulle hända i munnen nu. Jag kommer ihåg hur det var att ha dubbel järnväg och det är ju inte så att jag känner att jag vill på det igen men det blir ju fint när det är färdigt (om tandställningen får vara kvar så länge som det behövs så dom inte plockar den för tidigt som de gjorde på mig, jag hade behövt rätta till det på nytt men vill inte).


I morgon är det fredag. Jag skulle egentligen jobba 7-12 men så blev det ändrat så jag skulle jobba 17-22 men så fick jag en inbjudan om att vara på tjejkväll och Me&I-party hos Anna så då tog jag ut lite komptimmar istället. Blev helt ledig hela fredagen och det är ju bara bonus då jag ska jobba låååååånga pass både lördag och söndag.


Nä nu är det nog dax att avrunda här. Kram på er alla goa vänner - hoppas att ni får en grymt bra fredag och helg. Simma lugnt! Pöss & kräm ;)


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards