Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Heidi Månsson - 15 mars 2015 22:59

Så då var denna veckan slut och min helg har varit bra "trots" att det var en jobbhelg. I fredags var jag ju hemma med Linnea på dagen och jag lyckades pumpa luft i hennes cykeldäck tack vare att gubben min hade varit och köpt en pump som passade så nu äntligen kunde Linnea få träna lite på cyklandet. Det är ju så här att vi bor helt totalt fel för att kunna träna ungar på att lära sig cykla egentligen. Vi har liksom inte nån platt mark vid vårt hus direkt utan vi får ta oss iväg en liten bit för att ha nån cykelväg som är hyffsad och egentligen är den närmsta lilla cykelvägen inte så jäkla bra den heller. Detta har bidragit till att tösen nu är "rätt så gammal" och fortfarande inte kan cykla utan stödhjul. Nu har jag dock bestämt mig för att det där dax att ta tag i det där innan hon börjar skolan... Så jag fixade som sagt i ordning cykeln och så gick vi iväg till cykelvägen på andra sidan kullen. Linnea hon kämpade på bra och stundtals kändes det som att hon hade lite koll men sen blev det lite mera vingligt igen. För att vara första riktiga träningen så var det ändå bra jobbat. Vi ska minsann fortsätta traggla på med detta så ska snart tösen kunna cykla :)


Linnea och jag tog en omgång i trädgården där vi hjälptes åt med sekatören och kapade ner buskar som gärna vill sprida ut sig. Linnea hon hjälpte till så flitigt med sekatören och hon tyckte det var riktigt roligt så jag fick tjata för att vi skulle kunna gå in sen när det började skymma och det var dax för att äta kvällsmat. Vi han med en hel del arbete där ute på tomten och det känns bra. Mycket roligare när man får sällskap också ju :=)  Bild på tösen med sekatören i högsta hugg:


 


När familjen satte sig för att äta kvällsmat där hemma så begav jag mig bort till Anna som skulle ha tjejmiddag/Me&I-party/vinkväll hemma hos sig och det var så trevligt, så fint gjort, så god mat, så trevliga människor och helt enkelt en totalsucce´! Tack Anna för en superkväll! Sen var vi några stycken som skulle gå/cykla hem så vi höll ihop så att ingen skulle behöva gå hem själv och känna sig mörkrädd eller så. Den som var gladast och tacksamast för sällskapet var nog jag! Jag var väl hemma vid 12-tiden och jag var glad för att jag inte skulle börja jobba förrän kl 12 på lördagen.


Lördagen innebar jobb mellan 12-22. Jag såg på melodifestivalen på jobbet (ja visst har jag det bra på jobbet ) och jag kände mig såååååå duktig då jag satt där och knaprade på morötter utan dipp till och med och bara drack citronvatten. Hehe. Hade ju dock lite å ta igen sedan fredagen då Anna bjöd på efterrätt (chokladcheesecake av alla tänkbara efterrätter) å så drack jag ju tre cider den kvällen...

Finalen på den svenska uttagningen var bra tycker jag och visst var det en bra låt som vann :o)  Jag tyckte inte om Måns Zelmerlövs låt från början men efter ett par gånger så satte den sig och sen blev den bara bättre och bättre. Jag är kanske inte sjutusen % säker på att Heroes är den bästa utav alla låtar som var med i år men nu vann den och det är en bra låt så jag hoppas att vi har nån chans. Kanske kommer vi på en top 10 iaf?


Idag var det jobb mellan 9-21. I morse innan jag skulle gå till jobbet så lyckades jag på nått sätt se till att få ont i ryggen helt plötsligt. Det bara knäckte till i en kota utan att jag gjorde någon konstig rörelse eller nått, jag bara gick helt vanligt i hallen då det smällde till. Trodde inte att jag skulle lyckas jobba hela dagen men jo då, det gick. Jag tog en diklofenak innan jag stack till jobbet och fyllde sedan på med en tablett till lite senare men ett tu tre så försvann det lika snabbt som det kom. Jag lyckades till och med gå på två promenader på jobbet, inte så dumt. Det är lite kul att ha en stegräknare för man blir lite extra peppad ju. 


Nu är det en rätt så trött Heidi som ska gå och lägga sig rätt snart. Glad över att vara ledig i morgon :)


Hoppas att ni får sova sött, drömma ännu sötare och att ni får en toppenmåndag!

Av Heidi Månsson - 15 mars 2015 22:35

Nu har jag hittat världens kanongrejj för alla stressade människor som inte hinner, kan, orkar, har möjlighet att fixa mat när man är på jobbet. Jag har jobbat inom vården i totalt 4,5 år snart och har varit med om stress runt matsituationen ganska många gånger. Jag har ofta tagit med mig nudlar, panpizza, mackor och annat som kanske inte är det bästa men det har fått duga när det inte har funnits färdiga matlådor eller när man har blivit inringd med kort varsel och inte hunnit fixa nått. Efter ett tag blir det tjatigt och det känns kanske inte så bra alltid. Nu äntligen har jag hittat nått som verkligen är gott och smidigt och hyffsat okej när det gäller nyttigheterna. Ja det finns säkert nån som kommer protestera eller ska vara lite negativ men detta måste ju vara bättre än mackor på tvären, bredden och längden? Och det är vansinnigt gott!! Spana in dessa:

       

Jaha tänker ni kanske nu - hur impad kan man bli av lite soppa på burk liksom? Men dessa är väldigt väldigt goda och speciellt om man tar i lite creme fraishe :=)  Javisst - soppa kanske inte är så svårt att göra själv men har man inte tid/ork/ingredienser eller som jag jobbar på ett ställe där vi inte får laga mat på jobbet så är dessa helt suveräna! #Felix levererar! #Mums! #Snabbmat. #Delicious :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards