Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Heidi Månsson - 27 mars 2015 22:49

Men tjenare! Kul att just du väljer att läsa min blogg just nu när du hade kunnat göra sååååå mycket annat som måste vara såååååå mycket mera spännande ;) Hihi. Nä men lite skämt åsido sådär så borde jag inte sitta här å skriva just nu av många anledningar. Nr 1 - klockan är mycket. Nr 2 - jag ska upp tidigt i morgon. Nr 3 - jag skriver ju ändå inget vettigt så då kan jag väl lika gärna låta bli? Jo det skulle man kunna tro men här sitter jag ändå... ;)


Egentligen är klockan inte så mycket med tanke på att: 1 - jag brukar vara vaken myyyyyycket längre och 2 - det är ju faktiskt en helgkväll. OCH jag har tagit semester heeeela helgen. Bara sådär. Och det är så underbart skönt! Ni som skakar på huvudet borde prova nån gång. Ta semester bara så där. Bara för att ni kan. Lovely! En hel extra helg där ni kan göra vad ni vill. Och vad gör jag med min? Jo en av grejjerna är att jag kliver upp tidigt en lördagsmorgon FRIVILLIGT för att åka på loppis... Hur tänkte jag nu då??

Jo det råkar vara en stor loppis i Svalöv som pågår hela helgen och den är bara två ggr om år (en på våren och en på hösten) och där ville jag vara med och sälja massa grejjer och förhoppningsvis även fynda lite "nytt". För att kunna utnyttja att man som säljare även har förtur in för att köpa så måste vi vara där i god tid och liksom hänga på låset och då får vi ju köra i god tid. Jag ska sticka hemifrån strax innan 07:00 i morgon bitti. Börjar ångra mig lite nu... Sovmorgon är ju så gött men jag får sova en annan dag :)


I tisdags jobbade jag ju hela eftermiddan/kvällen men på onsdagen var jag och Linnea lediga så vi stack till badhuset. Denna gången blev det Tivolibadet i Kristianstad men det stället kommer nog få vänta några år tills det får besök av oss igen. Just nu är nämligen i den där mittemellanåldern då hon är för stor för att vara i småbarnshörnan men för liten för att vara där det är kul och hon kan bara vara i mittemellanpoolen som inte har nån rutchkana eller nått skoj att göra. Det blir lite trist när man älskar vattenrutchkanor och vill kunna hoppa från kanten å så. Den mittemellanpoolen är det för högt från kanten i förhållande till hur mycket (lite) vatten det är i poolen så hoppar hon från kanten så slår hon i botten för hårt. I Höör är kanten på den mittemellandjupa poolen i jämnhöjd med vattenytan och så är vattnet ca en meter djupt så det är perfekt. Höör har också en rutchkana som passar Linnea perfekt. Den går lagom fort och man kommer ner i en lagom djup "minibassäng" där kanan slutar så den är helt kanon. Höör har just nu ett kanonbra badhus som matchar Linneas behov. Vi ska prova på lite fler ställen tänkte jag :) Fortsättning följer.


I går försökte jag mest hinna med att märka grejjer till loppisen men det blev lite annat plock också men inget jättespännande.

Samma sak idag. Jag fick lite välbehövlig sovmorgon och sen var det bara märka grejjer som gällde.


Innan jag avslöjar en sak så ska jag gå ut med en varning! Detta som jag tänker skriva nu får ni inte på något sätt hålla emot mig sedan. Ni som försöker gå ner i vikt eller vara nyttiga tittar bort NU. Läs icke längre än så här. Diabetiker kan också sluta läsa här. Jag borde sluta läsa här! Hehe. Jag borde vara portad från alla mataffärer...

Jag har hittat en ny favorit. Detta är nästan kriminellt och pinsamt men jag har köpt hem en ny glass som bara är så där jäkla god så att man inte kan låta bli den. Min man säljer glass och vi brukar få rätt mycket glass så jag är ju inte speciellt ekonomisk och man kan ju nästan kalla det otrogen mot den goda OTTO-glassen som liksom finns i familjen men jag föll för grupptrycket på facebook... Det kom inlägg på inlägg om den nya goda glassen och så var jag på mataffären å där stod den och ropade på mig. Jag föll för frestelsen och det var inte bra för oj oj oj så god den var. Jag säger bara så här: -har du en gång börjat så kan du inte sluta... Innan jag skriver vad den heter eller lägger ut en bild så borde jag ju åka och bunkra upp så hela frysen är full. Fasiken så dumt av mig men ja jag jag får stå ut med att glassen kanske tar slut. Så här ser den ut:

 

Kom inte å säg sen att jag inte varnade dig ;)  Beach 2015? Näääää. Det var ju inte realistiskt från början ändå så jag kan lika gärna trycka i mig lite till glass. Ooops I did it again!


Nähä goa vänner nu måste jag nog försöka sova. Jag får skriva lite mer en annan dag. Tjingeling! Ha en bra helg.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards