Alla inlägg under mars 2015

Av Heidi Månsson - 7 mars 2015 23:03

Det är lördag kväll och kvällens största happening är över, ja mellon är slut för ikväll, och det är nästan lite tragiskt att man sitter och har långtråkigt på en lördag kväll. Snacka om att man känner sig jäkligt gammal helt plötsligt... Jag är 35 år gammal och nöjjer mig med att glo på en trist mello med skitlåtar för att jag är för lat för att orka bry mig och hitta på nått annat, haha. Lite tragiskt är det ju :) Spanade in filmerna på Netflix men hittade inget som lockade just då. Funderade på att sticka in till Hemmakväll men pallade inte. Får skylla mig själv för att det blev en trist kväll med dåliga schlagerbidrag. Pinsamt att skicka nån av de låtarna till Eurovisionfinalen. Nä jag vet att jag har sagt det förut men man kanske skulle sluta glo på skiten. Fast sen tar nyfikenheten över - man vill ju ändå ha lite koll på vilka det snackas om. Aldrig är man nöjd ;)


I kväll ska jag inte sitta uppe så länge som jag brukar för nu har jag gjort nått dumt - hehe. Jag har bestämt promenad-dejt med Anna och det ska ske redan kl 10 på morgonen. Hur kunde jag gå med på det? Haha. Anna tyckte minsann att vi kunde gå ännu tidigare men nä nä nä så kul ska vi inte ha det. På en söndag morgon?!? Att kliva upp innan 10 på en helg är ju nästan kriminellt. Idag sov jag till 11. Såååå skönt :)  Nä men det blir bra med lite ny energi tror jag. Komma upp i vettig tid och börja med en lång runda och sen kunna njuta av hur duktig man var resten av dagen blir väl bra :=)


I morgon ska det bli riktigt bra vårväder har det sagts. Ca 12 plusgrader och sol och det vore ju INTE fel alls så det hoppas vi på. Jag hade gärna lagt undan alla vinterkläder nu och bara kunnat ha de tunnare vårkläderna framme. Vinterkläderna tar sån plats så det hade varit skönt att få väck dom från hallen. Vi har en värdelöst planerad hall så den passar inte alls för en barnfamilj. Så länge som det är lite mittemellan-väder så är det ännu värre för då ska alla varianter av ytterkläder finnas tillgängliga "ut-i-fall-att-det-kanske-blir-ljummet-väder-fast-det-kanske-blir-kallt-så-då-behöver-vi-overallen-också". Nä nu är våren mer än välkommen!!


Linnea fixade sitt eget hår med massor med klämmor och spännen idag och det har hon gjort ett flertal ggr sedan hon bestämde sig för att hon ville ha kort hår och frisören kapade av det. Linnea var ju sååååå bestämd, hon skulle minsann ha kort hår och hon ville inte få det uppsatt fler ggr. Nä hon skulle minsann aldrig mera ha långt hår. Nä nä...det hette så ja. Nu gör hon knappt nått annat än fixar med håret. Tokig tös! Här kommer en bild från i morse. Mammas sötnos :o)

 


När dottern hade duschat och fått kläder på sig så ville jag ta en bild på henne och då satte hon igång och posera järnet. Hon är ju bara för gullig min lilla mini-ninja :)  Hon tyckte att hon hade fått coola kläder och var nöjd. Ibland får jag inte alls godkänt när jag har varit på klädjakt men ibland är hon så nöjd så nöjd med det jag har köpt. Hon vet vad hon vill!! Så här såg det ut i tidigare idag:

         

Visst är hon gullig min lilla tös? <3


Nä nu ska jag gå och knoppa. Hoppas ni får sova gott och att ni får en väldigt bra avslutning på helgen i morgon. Pöss & kräm! 


Av Heidi Månsson - 6 mars 2015 12:45

Jag är ensam hemma (förutom vovvsingarna då rå) och försöker få kroppen att komma igång men det är segt idag. Riktigt segt. Kan ju bero på att jag har varit sjuk i några dagar. Jag är helt urlakad och det är knappt att kroppen vill lyda mig. Känner mig mycket bättre när det gäller magen så matförgiftningen (eller vad det nu var) är över iaf. Det var en konstig omgång av vad-det-nu-var-jag-fick för jag mådde inte illa alls och var pigg och glad men fick inte behålla nån mat utan satt mycket på porslinsstolen. Skumt. Idag är det helt andra symtom som däckar mig. Har så vansinnigt ont i varenda led och muskel och hoppas att det går över snabbt.


Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska lyssna på kroppen och bara lata mig eller om jag ska försöka komma igång genom att pusha igång mig lite extra. Satte på lite upp-tempo-musik på stereon men det hände inget med mitt energiflöde så jag vet inte om det är mission impossible idag. Men det är ju fredag och jag är ledig hela helgen och det borde ju räcka för att komma igång! Men nääääää. Det enda jag är sugen på att göra är att scrappa. Men jag borde röjja och städa. Och putsa fönster och hänga upp de nya gardinerna. Ja jag har äntligen tagit ner julgardinerna!! Kan ni tro det? Det blev gjort tillslut :)  Just nu har jag ingen lust till att hänga upp de nya gardinerna för det är såååååå ljust och fint i vardagsrummet, hehe.


Idag är det Linneas dopdag och det är även Fredriks och min bröllopsdag :) För fem år sedan stod vi där med ett litet knyte i famnen och hade dop och efter dopet slog vi till med ett överraskningsbröllop (några blev överraskade iaf men några hade ju listat ut det innan, hehe). Jag kan inte förstå att det redan har gått fem år. Det känns som att det var för ett år sedan bara. Jag älskar dig Fredrik Månsson och hoppas att du orkar stå ut med mig i mååååååååånga år till för jag lämnar aldrig din sida och det hoppas jag att du vet!  


Det finns en sak till som vi hade årsdag på för ett kort tag sedan, närmare bestämt den 26/2. Vi flyttade in i detta huset 26/2 2009 så vi har bott här i 6 år nu :) Jag har sagt det förut och jag säger det igen - tiden går fort!


Jag måste visa en layout som jag gjorde till Linneas album igår. Jag blev riktigt nöjd med den så jag kunde inte hålla mig från att visa den. Tycker verkligen att man ser kärleken och lyckan stråla från far till dotter och det verkligen lyser om Fredrik. Stolt pappa.

     

Jag tycker att det är roligt att jag har kommit igång igen med mitt scrappande. Riktig balsam för själen är det! En stor nackdel är att jag inte har nått eget pysselrum så det stora bordet i vardagsrummet är alltid rörigt för att det är fullt av mina pysselgrejjer. Jag får liksom välja mellan ha snyggt och prydligt eller kunna pyssla. Det går liksom inte att bara ha en liten hörna till alla grejjer som jag behöver ha runt omkring mig när jag ska kunna göra layouterna så ett eget pysselrum är det jag saknar mest här i huset. Ja ja man kan inte få allt ;)


Nä man kanske skulle få nått annat gjort än bara sitta här och uggla hela dan. Hoppas att ni får en toppenhelg! Kram på er :=)


Av Heidi Månsson - 3 mars 2015 23:28

Jag vet om att jag kan skifta väldigt mycket i mitt humör och det bottnar väl mycket i mitt egna mående. Precis som alla andra så har jag dagar som är mindre bra och dagar då allt känns ok fast det kanske inte är det egentligen men man lyckas tränga undan det med positiva tankar. Ibland spelar det ingen roll hur mycket positiva tankar man matar på med för det negativa tar över. Jag försöker iaf ha någon slags balans i tillvaron men det är inte så lätt alltid. Det är då som jag är glad för att jag har mina olika sätt att kämpa. Vissa dagar får jag nog och tokröjjer här hemma, vissa dagar "flyr" jag fältet för att hellre umgås med någon vän, vissa dagar tar jag ledigt med minstingen och sticker till öppnis eller nått annat skoj och lägger all energi & allt krut på henne, ibland pysslar jag med min scrapbooking, ibland myser jag med hundarna och kör på temat djurterapi, ibland ringer/skypar jag med en vän och får babbla av mig lite (mycket...). Jag har lite olika sätt att ladda batterierna på men jag är glad för att jag har alla dessa sätt att ladda om på! Senaste dagarna har det blivit rätt mycket scrapbooking men julgardinerna är kvar och vet ni vad - I don´t care ;) Det är snart jul igen - haha. Nä men skämt åsido så brukar jag ha röjjt bort alla julsaker inklusive gardiner till trettonhelgen eller senast tjugonde knut men i år bidde det inte så. Det kommer väl en dag då jag tycker att det är lönt att putsa fönster å då byter jag ju gardiner. Scrapbookingen gjorde gott för välbefinnandet å då fick det bli så :o)


Sist jag bloggade var ju i lördags och den dagen fungerade ju ungefär så här:

 

Kan ju säga att söndagen var ungefär likadan, hehe. Linnea hade sin gympa men i övrigt hände det inte jättemycket den dagen. Rätt skönt med en sådan slappe-helg.


I måndags var det lite mer action då det bland annat blev ett veterinärbesök med Izzie. Hon har visat tecken på att ha ont i vad vi trodde var bakbenen/höfterna/ljumskarna. Vi misstänkte först en sträckning men när det blev lite sämre under helgen istället för att hålla sig på samma nivå eller bli bättre så ringde vi veterinären. Han misstänkte väl först samma sak som oss men sen så bytte han riktning lite och misstänkte att det var nått med magen. Röntgade magen men det visade inget där och blodproverna visade inget men smärtstillande & inflammationshämmande medicin sattes in för förmodligen är det en inflammation i buken någonstans. Går det inte över med detta så kanske det är nått i benen och då får vi komma tillbaka och röntga benen. Det borde inte vara nått med benen då hon inte haltar alls men nått var ju fel för hon var absolut inte sitt vanliga skuttiga jag. Nu har hon hunnit få några doser medicin och är mycket bättre men det märks ff att hon är öm/har ont någonstanns för hon vill tex inte hoppa upp och stå på bakbenen som hon gärna gör annars. Svårt att veta om det bara är för att hon äter smärtstillande som hon verkar bättre och sen när hon slutar med dom så kanske allt går tillbaka och blir värre igen eller om hon blir bättre för det antiinflammatoriska... Tänk om våra älskade husdjur kunde prata med oss...

Fortsättning följer iaf.


I dag har jag och Linnea varit på öppnis och busat lite och sen träffade vi Nettan en stund. Magen den växer på Nettan och bebisen den sparkar rejält och Linnea tycker att det är häftigt att Nettan har en bebis där inne. Sen har hon sagt lite så där halvsurt att hon vill ha en lillebror och undrat varför inte jag också kan ha en bebis i magen. Hon fäller så mycket underbara kommentarer om allt möjligt nu den där donnan :)  Jag har sagt att det inte blir fler syskon nu men att hon säkert kan få "låna" Tindras lillebror lite när han har kommit ut, hihi. Vi kan säkert sitta barnvakt till honom nån gång och kanske träffas för nån barnvagnspromenad nån gång så får Linnea köra vagnen å så. Här blir det INTE fler för vi är så nöjda med de tre mini-ninjorna vi redan har ;) Nä det går så bra att mysa med kompisarnas ungar så var beredda på att låna ut era små för mysstunder! :=)


Idag när vi körde hem från öppnis så pratade jag och Linnea om att det var dax att ta fram cykeln så sagt och gjort. Bad mannen ta fram den ur garaget och sen höjde jag sadeln en bra bit och skulle pumpa däcken lite. Pumpningen gick inte så bra för det är nog hål i innerslangarna så det där ska vi fixa så att tösen kan börja cykla sen. Hög tid att börja träna nu så att hon kan själv - tror att hon är helt redo nu. Vi bor helt fel för att träna cykla egentligen för vi måste liksom ta oss iväg från den branta backen men nu får vi ju sätta fart för hon är så pass gammal/stor nu så att det är dax att kunna det där innan skolan börjar. Vore kul att kunna cykla tillsammans men jag ska bara lyckas hitta en cykel till mig själv också... Linnea verkar dock kunna ha sin 16" denna sommaren också men det trodde inte jag. Jag var helt inställd på att hon skulle ha en 20 tum men det hade nog blivit för stort. Skönt att vi kan vänta till nästa sommar med det cykelköpet iaf. Ska se om vi kan hinna fixa hennes cykel innan helgen så kan vi hinna träna lite då.

När jag var barn och bodde uppe i norrland så var det ett säkert vårtecken när cyklarna fick komma fram men här nere i Skåne har man ju cykeln framme året runt typ för här är det ju inte mycket vinter att tala om. Här får man andra säkra tecken på att våren är på väg - så här kan det se ut:

 


Nä hörrni nu är klockan mycket. Dax att gå och knoppa och drömma om underbara vårdagar. Hoppas att ni får sova gott och drömma sött. Puss på er!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards