Alla inlägg den 3 maj 2015

Av Heidi Månsson - 3 maj 2015 16:19

Jag vaknade i natt utav att skallen höll på att explodera. Proppade i mig alla piller och passade även på att ploppa in en mot illamåendet. Det tog ingen skruv. Fick ta en omgång till och då blev det lite bättre men efterdyningarna är inte alltid så roliga dom heller. Fram tills typ 13-14-tiden så har jag känt mig helt off. Typ bakis. Inte kul alls.

Hela förmiddan hade jag en känsla av att jag hade glömt nått. Det fanns en olustig känsla i kroppen som sa att det var nått jag skulle göra idag men jag kom inte på vad. Tills jag fick ett sms... Strax efter 12 fick jag ett sms ifrån min vän och föredetta kollega Jennie. Sms:et löd "-När kommer ni?". Det började surra i skallen när tankeverksamheten försökte komma igång och så small det till när 10-öringen trillade ner. Shit shit shit! Klockan 12 idag skulle Linnea vara på kalas hos Jasmine. Gaaaaaaaaah! Här satt vi och pös i soffan i våra pyjamasar och Fredrik var inte hemma. Okej - bara till å slänga sig in i duschen och lyckas hoppa i lite kläder, dra på Linnea kalaskläder, slå in paketet lite kvickt och traska iväg till familjen Lindberg. Linnea kom ju bara typ en timme sent men hon missade iaf inte kalaset helt. Jag kände mig iaf som världens sämsta förälder som inte ens kan hålla reda på att dottern ska på kalas. Suck. Tack Jennie för att du skickade sms:et :=)


Även om jag är lite piggare nu på eftermiddan så lyckas jag inte ta mig för å göra så mycket. Skulle verkligen behöva ta tag i kaoset här hemma och städa men jag pallar inte idag. Jag tröstar mig med att röran finns kvar till nästa dag. Å nästa. Å nästa... Hehe. Jag ska se om jag iaf pallar byta lakan i sängen.


I dag har det varit riktigt fint väder så det är synd att man inte tagit tillfället i akt och varit ute lite mera men det kommer väl fler dagar får man ju hoppas :)  Jag tänkte att jag ska ta ett ryck och fixa till mina rabatter nån dag framöver för dom behöver verkligen lite omvårdnad.


Nä nu kanske jag ska fixa fram lite mat snart. Det är så skönt att kunna plocka fram rester en dag som denna så idag blir det spagetti och köttfärssås som vi hade i fredags. Gott!


Hoppas att ni får en bra söndagkväll. Puss & kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards