Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Heidi Månsson - 10 maj 2015 19:43

den här tanten har mer vilja än hon ibland själv inser? Åtminstonde vissa dagar. Jag har varit sååååååååå sugen på choklad hela dagen och jag har varit sååååååå sugen på ALLT onyttigt som är gott/sött/salt/sliskigt så både godis, chips och snabbmat lockar väldigt mycket. Har hittills lyckats hålla mig ifrån alltihopa men hade någon viftat med en pizza under näsan på mig eller velat bjuda på nått smarrigt så hade jag ju inte kunnat hålla mig. Fast ska man ropa hej innan man kommit över bäcken? Snart har minstingen gått och lagt sig och egentiden i tv-soffan börjar...


Jag skrev ju innan att det bara skulle bli en slappesöndag idag men det blev det inte. Jag skulle bara leta efter en sak den ena bokhyllan där vi har "lite-allt-möjligt-förvaring" som mina scrapbookingprylar och andra pysselgrejjer tex. Jag hittade "lite" damm. Jag kunde då inte blunda för det faktum att jag måste städa så det blev lite dammande och lite dammsugande i alla fall idag. Skönt att ha det gjort iofs :)


I morgon är det jobb 7-15:30 och sen är det avslutning på Linneas simskola efter det. Skönt att terminen är slut för hur bra det än är med nån aktivitet så tar det ju tid och man ska skjutsa och grejja. Nu får vi lite lugn och ro på den fronten över sommaren och då brukar det ju bli rätt mycket hopp & skutt ändå. Det ska iaf bli spännande att se om Linnea tar några sim-märken i morgon :o)


Just nu känner jag mest så här:



Simma lugnt. Sov gott. Pöss & kram!

Av Heidi Månsson - 10 maj 2015 11:46

Men hallå där. Jag kom hem från ett utav mina jobbställen för några timmar sedan (slutade kl 9 i morse) och nu känner jag att jag har gjort vad jag ska för den här dagen. Jag "tar ledigt" resten av dagen från allt som har med hushållssysslor att göra eller för den delen allt annat som kan vara vettigt att uträtta idag. Jag har ont i magen och mår lite illa och skulle behöva min vetekudde men kan inte hitta den. SÅ typiskt mig att lägga den nånstanns där jag tror att jag vet var jag har den och sen när jag behöver den så är den borta. Idag är även en sån där dag där jag "behöver" vräka i mig choklad. Massor av choklad. Råkar var så att jag vet var chokladen finns för den tappar jag minsann inte bort ;) Å jag hade gärna ätit en riktigt fet pizza när det är matdax... Ganska skulle gå och gömma mig under täcket och komma tilbaka när det har gått en vecka. Blääääää.


I fredags fick jag äntligen mitt sommarschema!! Tänk att man kan bli så glad för en papperslapp :) Mitt sommarvik börjar inte förrän den 27/6 så jag får hoppas att jag blir inringd mycket fram tills dess men sen har jag jobb i juli och augusti iaf. Det kommer nog bli bra :=) Det som känns allra bäst är att nu kan jag äntligen planera min sommar!


Nä nu ska jag nog lägga mig på soffan och pösa lite tror jag. Är det slappesöndag så är det. Hoppas att ni får ett bra avslut på denna veckan, snart börjar det en ny :o)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards