Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Heidi Månsson - 15 maj 2015 23:43

Idag har det varit en sån där skönt soft dag men utan att jag har suttit hemma i pyjamasen hela dagen. Jag har fått lite ny energi och jag tror det behövdes.

För det första så fick jag sova lite längre i morse vilket behövdes då jag tror klockan var nått runt 4 i natt när jag tittade på den sista gången innan jag tillslut somnade. I sängen vill säga. Jag råkade ta en powernapp vid datorn igår kväll men sen när jag gick till sängen så piggnade jag naturligtvis till igen. Nåja - jag fick några timmar sömn iaf.

Jag åt lite frulle med familjen och gjorde mig klar för en ny dag. Efter det hämtade jag mitt schema som jag ska ha på det nya stället :=) Nice!

Jag körde Fredrik och Linnea till Hovdala där riddarna är i full gång med tornerspelen. Jag har gått dit med Linnea de senaste två åren så vi tänkte att det kunde vara kul för dom två att uppleva det tillsammans för det är ju lite speciellt. När jag hade droppat av dom två där så drog jag ut till Ballingslöv för att träffa en vän och ska jag säga före detta kollega? Vi kanske blir kollegor igen i framtiden, vem vet...men just nu är vi inte det tyvärr. Rebecca och hennes sambo fick en liten flicka för snart 6 månader sedan och jag var hemma hos dom för att få träffa den lilla goa familjen och få se hur de bor. Det bjöds på go fika också så det slank ner lite kladdkaka och annat mumsigt :o) Nu får vi se till så att det inte går så långt mellan gångerna mellan träffarna! Lilla Leonora kan ju inte växa så där mycket mellan varje träff och hinna bli 5-6 månader äldre varje gång. No no :)


Ni som inte har tappat bort er helt i veckodagarna bara för att det var röd dag igår och alltså var "söndag" fast det var torsdag vet ju att idag är det fredag. Då kan ni kanske gissa vad som slank ner i våra magar här hemma? Oh no we didn´t? Oh yes we did ;) Tacos för hela slanten!! Å vet ni vad...? Det finns rester till i morgon och det är såååååå underbart av många anledningar. Matlåda till veckan som kommer? Näää det ser inte ut som att det blir en "göra-matlådor-och-vara-duktig-helg". Vi får väl ta igen det under veckan eller så får jag slava lite extra nästa helg. Denna helgen blir lite mera "gör-vad-du-känner-för-helg" och dom är jäkligt viktiga dom också.


Jag kan rekomendera två filmer om ni känner att ni vill titta på film men inte nödvändigtvis vill ha en rulle där man måste vara fokuserad och hänga med jättemycket. En "slö och slapprulle" så att säga. Eller ja två sådana. 21 Jump Street och 22 Jump Street är sånna rullar. Tvåan är bättre än ettan i mitt tycke men se båda ändå och stäng inte av förtidigt på tvåan utan låt eftertexten rulla ;)


Nä jag tror att jag stänger ner för ikväll. Jag ska väl försöka komma till ro i sängen innan jag somnar vid datorn ikväll igen. Just nu är jag superpigg men så helt plötsligt slår det till som en blixt från klar himmel å då är det lika bra att redan ligga i sängen. Hehe.


Hoppas att ni får en bra fortsättning på helgen. Puss & kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards