Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Heidi Månsson - 6 juni 2015 23:18

Det är lördag kväll och här sitter jag. Ensam uppe då familjens övriga medlemmar har gått och lagt sig. Lite tråkigt att vara utan sällskap faktiskt men har man trötta familjemedlemmar så har man, hehe. I vanliga fall brukar jag ju inte protestera mot att få lite "egen-tid" så här på kvällen men jag har ju typ varit ensam hela dagen idag. Iofs så var jag inte så roligt sällskap fram tills typ eftermiddan då jag har sovit större delen av den tiden (migrän-natt) och eftersom det var nationaldagen idag så tog Fredrik med sig Linnea på lite firande och det unnar jag ju dom att fara på :) Skönt för mig som fick sova ut utan att bli störd hela tiden och kul att dom två gjorde nått roligare än att bara sitta här hemma å glo :=)


Jag har nu haft mina fyra brevidgångstillfällen på mitt nya jobb och det känns så grymt bra att det är där jag ska vara!! Vilket underbart ställe :) Mitt första riktiga arbetspass är på torsdag (11/6) och det känns bara bra! Det dröjer lite innan jag har min första natt och det gör ju ingenting. På så sätt hinner jag lära mig mera och komma in i jobbet lite bättre innan jag ska vara själv med allt som man är vissa tider.

NU ÄNTLIGEN är anställningsavtalet påskrivet också och det känns kanon! Jag tycker alltid att det känns lite nervöst innan avtalet är påskrivet för jag är så rädd att det ska komma någon annan och sno jobbet för mig. Vet inte varför men jag är liksom lite extra nervös nu mera. Nu behöver jag dock inte vara det för jobbet är mitt i över ett år. YES!


I går var jag först på bredvidgång 7-13, råkade dra över lite på jobbet så jag körde därifrån bra mycket senare än så...hoppsan. Handlade på vägen hem. Åt lite lunch här hemma och sen packade jag övernattningsbagen för att dra till ett annat jobbställe och jobba kväll/journatt. Vaknade i natt med världens migrän. Tog min medicin och som tur var så kunde jag få sova hyffsat när medicinen väl kickade in. Slutade jobba klockan 9 i morse och kände när jag klev upp att det inte skulle bli nån fart på mig idag då efterdyningarna efter migränen inte var nådiga. For hem och åt frukost med familjen och sen tog det inte lång tid innan jag gav upp och gick å la mig. Sov som sagt större delen av dagen och ska nog snart leta upp sängen igen. Är pigg just nu men vet att jag behöver ta igen rätt mycket vila när det har varit så här. Det är precis som att man sover men kroppen jobbar för fullt när man har migrän så när man vaknar är man ju liksom inte direkt utvilad.


I morgon är det söndag och än så länge står det inget speciellt på schemat så vi får väl se vad som sker. Det är så skönt att kunna ta dagen som den kommer ibland :)


Sov gott nu så hörs vi en annan dag. Over and out! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards