Alla inlägg den 15 juni 2015

Av Heidi Månsson - 15 juni 2015 23:45

Hur är det möjligt? Man frågar sig gång på gång. Hur är det möjligt? En hel vecka kan inte bara försvinna i tomma intet... Jag tycker att det sker allt för ofta så det måste finnas nått stort svart hål där tiden sugs in och försvinner medans vi människor är hypnotiserade eller kanske rent av nedsövda/drogade eller det kanske sker medans vi sover? Ja jag fattar iaf inte hur det går till och hade det varit lönt att protestera eller överklaga någonstanns så hade jag gjort det. Jag behöver mera tid och då framförallt på kvällarna så att jag hinner med allt som måste göras/jag vill göra då. Som tex blogga :=)


Här kommer en liten uppdatering om vad som hänt sedan sist:


Onsdagen 10/6 - Det var dax för sommaravslutning på dagis innan sommarlov och semestrar börjar. Det var en lite speciell avslutning för i år tillhörde vi de föräldrar som fick vara med. Alla föräldrar vars barn börjar skolan till hösten får vara med för det är nämligen de barnen som står där framme i kyrkan och sjunger. Barnen sjöng så fint så jag hade svårt att hålla tårarna borta... Sååååå duktiga & fina barn! De fick också varsin ros och ett varsit "diplom" eller vad man ska kalla det från fröknarna på sin avdelning innan vi gick tillbaka till förskolan. Där bjöds det på fika innan dagen sedan återgick till det normala. Jag är glad för att jag kunde vara med så det var tajmat med att jag var ledig den förmiddan :)


Torsdagen 11/6 - Dax för mitt första riktiga arbetspass på mitt nya jobb. Introduktionen är över och nu skulle jag "stå på egna ben". Jag behövde dock inte vara själv under det arbetspasset och det var väldigt skönt. Det dröjjer också till slutet på denna månaden innan jag behöver jobba natt och ha koll på rutinerna som gäller då. Känns bra att få ta lite pö om pö i början :o)


Fredagen 12/6 - Skolavslutningsdax och det innebär att sommarlovet har börjat för våra två stora barn.

Jag skulle först ha jobbat extra på mitt nya jobb men så försökte jag ge bort det passet till någon annan och det löste sig så jag skulle kunna vara ledig men så ringde de från ett av mina andra ställen som jag har varit på och frågade om jag kunde jobba så då blev det att jag jobbade i alla fall. Som det kan bli. Hehe.

När jag kom hem så var det dax att börja röjja inför helgens kalas. Det var varmt. Typ 28 grader varmt. Dammsuga och röjja i den värmen är inte så kul men det var bara till å hugga i. Med en löptik i huset så gick dessutom moppen varm. Fint blev det tillslut.


Lördagen 13/6 - Fredriks 39:onde födelsedag! Robins farmor och farfar kom hit och vi grillade hemmagjorda hamburgare och hade trevligt.


Söndagen 14/6 - Dax för kalas!! Ulla & Knut, Hannah & Andreas och de två små sötingarna Elsa och Nils kom hit. Felicia var här och hade sin pojkvän Nicco här så allt som allt blev vi 14 pers. Vi njöt av grillspett och potatisgratäng och sen blev det tårta, bullar och kakor. Smarrigt smarrigt! :o)


Idag har jag och Linnea haft besök av en varsin vän :=). Våra flickor lekte så bra så medans vi han dricka te och snacka om allt möjligt. Kvalitetstid med en vän är inte så dumt! Tack Jennie och Jasmine för en bra dag :)


I morgon är det jobb som gäller så jag ska gå och lägga mig nu. Sov så gott. Puss & kram <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards