Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Heidi Månsson - 1 juli 2015 22:42

Hej svejs. Nu har jag en del att skriva om så håll i hängslan - nu åker vi :)


Igår var det den sista juni och det "firade" jag genom att ha min första journatt på det nya jobbet. Jag började kl 16 och vi var två st personal fram till kl 21 och sen var det jag som själv skulle lägga alla och tillslut lägga mig själv. Sängen var mjuk. Jag hade svinont i ryggen. Det var varmt. Och nervöst. Sista gången som jag kikade på klockan så var den 02:15 har jag för mig. 06:30 skulle jag stå redo för att börja jobba. Trött var bara förnamnet...

Jag somnade tillslut och kom upp lätt i morse trots att jag hade kunnat ge rätt mycket för att få sova typ tre timmar till. Jobbade färdigt och slutade kl 9. Kom ut till strålande sol, knappt ett moln på himlen och en underbar känsla i kroppen. Dax för baaaaaaad!!

Idag är det den 1/7. Det innebär att jag har varit på mitt nya jobb i en månad. Tiden har gått så enormt fort!!


Hämtade Linnea på dagis vid 9:30, stack hem och rastade hundarna, packade kylväskan och sen stack vi. Det blev Vinslövs friluftsbad och det var ett bra val. Det stod att vattentempen var 24°C men de vett i hundan om det stämde. 20° var det säkert och skönt var det! En toppendag! Vi stötte dessutom på folk vi kände så Linnea fick kompisar att leka med och det var ju rätt skönt.


Jag som är vitare än vitast så här års smörjde in Linnea men när jag skulle smörja in mig själv så var det bråttom att komma iväg, Linnea var otålig, så jag tänkte att det där gör jag sen. Mmmm jooooo tjena. Eller hur att det blev av. Nu sitter jag här med svidande skinn och har en väldigt fin färg som påminner om en brandbil... Att man aldrig lär sig?!? Jag hade tänkt att vi skulle åka och bada i morgon med då jag inte börjar jobba förrän kl 15 i morgon men det får bli en dag inne eller i skuggan för att vila huden. Sen är jag helt ledig på fredag så då kan vi bada igen :) Sen jobbar jag lördag-söndag (börjar kl 12, slutar kl 10 på söndan) och har ju då nästan hela söndan ledig så då sticker jag iväg igen med tösabiten :=) Det gäller att passa på nu när det riktigt fina sommarvädret är här. I fortsättningen så är det jag som ser till att smörja mig själv också.


Om ungefär en vecka kommer ÄNTLIGEN den goa familjen från Sundsvall hit  och jag är så enormt glad!! Jag pratade med Jenny i telefon nu ikväll och jag knappt fatta att det är sant!! Det är nästan ett år sedan vi träffades - skamligt! Det får inte gå så lång tid mellan... Jag har suttit och spanat in www.barnsemester.se för att ha lite olika förslag på vad vi kan hitta på när de är här. Hoppas på fint väder så vi kan åka och sola och bada :o)

Nedräkning pågår!


Nä nu vill inte mina ögon samarbeta mera. Dom säger att det där dax att gå och sova. Jag tar min aloe vera-kräm och kletar in ett tjockt lager på de röda områdena. Aloe vera is the shit! Kan starkt rekomenderas om ni råkar ut för solsveda. Magi på tub.


Sov gott. Puss å kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards