Alla inlägg den 2 juli 2015

Av Heidi Månsson - 2 juli 2015 23:39

Jag vet inte hur många gånger jag har bankat skallen i väggen och kommer att hinna banka skallen i väggen innan min solsveda är borta. Jag fattar inte att jag kunde vara så dum så att jag ställde till det så här. Nu har jag sumpat flera dagars sol och bad kan jag ju säga för idag kunde jag inte ens gå från ytterdörren till bilen utan att det sved och brände rejält eftersom att jag hamnade i solsken. Jag trodde ju att jag bara skulle behöva hålla mig från solen idag och så kanske jag skulle kunna bada med t-shirt på mig i morgon. Nä nä nä. Not in a million years. Typ. Kommer inte kunna vara i solen (med kläder eller ej) i morgon heller. På lördag börjar jag jobba kl 12 så den dagen försvinner ju. På söndag slutar jag 10 så är det fint väder då och svedan har lagt sig så ska jag väl kunna vara ute då men kanske får ha t-shirt på mig. Sååååå frustrerande att missa sol och bad pga detta. Gruff! Jag sabbar ju inte bara för mig utan för Linnea också. Bra tänkt där Heidi... Jag håller helt enkelt tummar å tår för att det fina vädret ska hålla i sig! :)

På vägen hem från jobbet stannade jag på Maxi och handlade lite after sun så jag slipper det där klistret som vi hade hemma. Har smörjt in mig en gång nu ikväll och det känns lite bättre nu när jag har riktiga grejjer.


Nu har jag kopplat in hörlurarna och har satt på riktigt bra låtar på Spotify. Älskar musik! Vad vore mitt liv utan det undrar jag. Denna bilden stämmer så sjukt bra:



Nä okej - musik kanske inte löser alla problem men det är inte långt ifrån och ibland räcker det med att få ladda ur och ladda om. Jag älskar ju att få köra bil utan några passagerare som tex på väg till och från jobbet för då drar jag upp ljudet och bara låter musiken fylla mig, släpper alla bekymmer och laddar om. Sååå gött! Det är min terapi :)


Hade tänkt att jag skulle vara vaken länge ikväll för jag hade mycket jag ville göra men det vette fanken om jag kommer palla det så det är väl lika bra att ge upp och följa kroppens rytm. Det blev sent igår och alldeles för tidigt i morse. Hoppas att ni får sova gott i natt och att ni får en superbra fredag i morgon. Pöss & kräm <3

Av Heidi Månsson - 2 juli 2015 12:05

Note to myself - aloe vera är kladdigt. Väldigt kladdigt. Det KÄNNS som om det torkar in snabbt i huden men det gör det tydligen inte för i morse satt min pyjamaströja fast i huden... Aloe verasalvan var som ett lim. Det gjorde ONT att ta av tröjan... Behöver jag säga att jag valde en annan lösning vid dagens insmörjning? Hade ingen after sun-kräm så det fick bli en vanlig återfuktare. Hitentills sitter inte kläderna fast så det funkade bättre :=)


Ibland är man lite extra glad för att man har stora barn. Som när jag börjar jobba på eftermiddagen och gubben min inte har hunnit hem för att lösa av mig innan jag åker. När det där glappet på eftermiddan uppstår är det så skönt med storasyskon som kan hjälpa till :) Tack min underbara son!! Du är mitt solsken och min glädje - bara så du vet! Puss på dig!


När man ska börja jobba kl 13 eller 15 eller liknande tider så är det så dumt för klockan går så otroligt snabbt då. Det känns som att det inte är nån idé att göra nått för man ska snart iväg så hela förmiddagen bara rusar förbi. Jobbigt. Eftersom att jag inte vill vistas utomhus alls idag pga solsvedan så tänkte jag att då hinner jag tvätta, städa och grejja undan mycket här hemma. Mmmm eller hur. Visst jag har fått lite gjort och visst det är lite tid kvar men det känns som att jag inte har fått ens en tredjedel fixad av allt det jag hade på dagens att-göra-lista. Inte blir det väl bättre av att jag satte mig här heller, hehe ;)


Nä nu ska jag röjja lite till. Hoppas att ni får en kanonbra dag och kom ihåg - smörj in er med solskyddsfaktor!! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards