Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Heidi Månsson - 8 augusti 2015 09:49

God morgon! Idag har jag fått ett flertal överraskningar så här på morgonkvisten. Vaknade först vid halv åtta och behövde gå på toa och ser att det var det visst fler som behövde göra det men som borde gjort det utomhus. Chokladsmet på golvet från en av våra fyrbenta vänner...suck...

Går och lägger mig en stund till och när Linnea väcker mig kvart i nio så ska vi gå in i vardagsrummet och där ligger ännu mera chokladsmet på golvet. Mmmm så mysigt... Tur att vi har mycket toapapper och våtservetter hemma och ska man se det från den ljusa sidan så sparar vi ju in på hundbajspåsar ;)

En stund senare så går jag runt här och plockar å donar, plockar in lite tvätt i Linneas garderob och hör att lilla vovven tassar efter mig men det brukar hon göra så jag lägger ingen större notis till det. Hänger in kläderna i Linneas garderob och vänder mig om och kliver i en kisspöl. Men SUCK!! Hundjäkel!! God morgon på dig med - liksom...


Idag är en sådan där dag då det är tur att det inte är fint väder så man blir lockad till att åka och bada för idag har vi ingen möjlighet att hinna med det. Nej idag har Linnea och jag ganska mycket smågrejjer på schemat som vi ska fixa. Lite ärenden här och lite ärenden här, köra lite hit och lite dit. Denna dagen kommer gå fort!


I eftermiddag ska jag köra Linnea till Sösdala för hon ska sova över hos sin farmor Ulla och Knut. Fredrik och jag ska på kräftskiva/grillkväll och det ska nämligen vara barnfritt. Det är inte många gånger som Fredrik och jag har varit på nått barnfritt under våra snart 8-åriga förhållande och det ska faktiskt bli kul :) Det blir oftast lite mer avslappnat än när man måste ha koll på sina barn hela tiden.


Nej nu är klockan 10 och vi kanske skulle ta och äta lite frukost. Hoppas att ni får en toppenlördag allihopa! Kram och pöss på er <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards