Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Liten blir stor och stor blir ännu större... :)

Av Heidi Månsson - 16 augusti 2015 21:24

Ja så var då barnens sommarlov över och skolan startar i morgon. Med skolstarten så kommer ju också rutinerna tillbaka för lets face it - under sommarlovet slarvas det en hel del med läggningstiderna och lite annat smått och gott. Även om vi inte direkt har haft någon semester att tala om i denna familjen så fick vi ju några lediga dagar lite nu och då (även om vi sällan var lediga samtidigt jag och min man...) och då är det väldigt lätt att slarva med att lyda både mat och sovklockan... Rutiner är bra. Även om jag verkligen tycker att rutiner är bra och för det mesta väldigt nödvändigt så får jag ändå just nu verkligen påminna mig om att jag verkligen tycker så. Känns lite tungt faktiskt att sommaren är slut. Kommer inte alls sakna att ha sommarlov med barnen... Nääää då. Klart man längtar till höstmörker och ruskväder ;)


Ja skolstart var det ja. Våran minsta lilla höna är inte så liten för nu börjar hon i förskoleklassen!! Shit... Hon har valt ryggsäck och hon ville absolut ha ett eget pennfodral med lite sudd och pennor där i. En egen mapp för viktiga papper är införskaffad. En egen gympapåse och inneskor likaså plus en egen matlåda till utflykter. Kläder är utvalda. Tösen längtar. Jag har väl också lite fjärilar i magen ska jag erkänna. Jag önskar att allt går bra, att hon hamnar i en bra klass, att läraren är bra, att tösen inte blir retad för nått, att hon själv inte retar någon, att hon får en bra start i skolan med allt vad det innebär.

Jag tycker minsann att det är lite jobbigt att jag måste börja jobba klockan 7 i morgon. Jag vill ju vara med i morgon. Jag vill ju gå där hand i hand med tösen och lämna över henne till fröken Agneta. Jag vill ju krama om min lilla tös och önska henne en bra första skoldag. Jag vill ju se hennes leende när hon går över skolgården och stolt som en tupp traskar in till sitt klassrum. Jag vill ju vara med i detta jättekliv i ett barns värld. Jag vet att min man är där hela vägen för henne och att han fixar detta galant - det är inte det som detta handlar om. Jag vill bara inte missa denna stora dag men nu är det så. Jag får väl förhoppningsvis höra allt det spännande som Linnea har varit med om när jag kommer hem :)


Ja lillan börjar förskoleklassen men vår stora kille börjar åttan i morgon. ÅTTAN!! Jag kommer ihåg när jag följde med honom till hans första dag i förskoleklassen. Han kan väl inte börja åttan i morgon?? Han måste ha hoppat över några år. Ja sååååå måste det ju vara ;) Liten blir stor men stor blir ännu större...


Linnea hade ju en "läxa" över sommarlovet och det var att samla sommarminnen i en låda och ta med till skolan så att barnen sen kan berätta om sina sommarlov. Linnea har med sig minnen från Skånes djurpark, Luhrsjön, Hässleholmsgården och besöket i Ängelholms hembyggdspark. Hoppas att hon är nöjd med det :=)


Jag hoppas att hon är nöjd med hela sitt sommarlov trots att det inte alls blev så som vi trodde med ledigheten i sommar. Jag och Fredrik har ju försökt att pussla med våra jobbdagar och tider så att hon inte skulle behöva vara på först dagis och sen fritids så mycket. Sen har vi ju haft en enorm hjälp av våran stora grabb som har ställt upp och passat sin lillasyster rätt mycket. Ofta har ju jag börjat tidigare än vad Fredrik kan sluta jobba och då i det glappet där så har Robin kommit till undsättning. UNDERBART!! Tack!!


Nä nu är det faktiskt så att jag börjar jobba kl 7 i morgon och jag ligger efter med sömnen så jag tar faktiskt och säger natti natti nu. Sov gott mina vänner! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards