Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av Heidi Månsson - 25 augusti 2015 23:49

Jag har en väldigt obekväm skrivbordsstol. Den är fruktansvärt obekväm egentligen men jag har inte pengar till att köpa en ny. Den jag helst vill ha kostar ca en tusenlapp och det finns alldeles för många hål att stoppa pengarna i här hemma så det bortprioriteras hela tiden. Nå ja så småning om ska det väl bli läge att köpa en vettig stol. Men detta med obekväm stol borde ju göra att jag inte "vill" sitta här så mycket eller åtminstonde så borde jag lyckas hålla mig vaken de gånger jag sitter här. Det är dock så att inget är omöjligt för den envise Heidi som vägrar inse att det är bra att gå och lägga sig när ögonlocken börjar bli tunga... Jag lyckas med konsten att sjunka ner i stolen och jag lyckas missa trötthetsssignalerna väldigt bra. Men att somna vid datorn har sina negativa sidor. Förutom en uppenbar risk för ont i nacken så går saker sönder har jag märkt. Det är rätt ofta så att jag vaknar till med ett ryck när jag har tappat datormusen i golvet... På min lite mera akuta inköpslista står det nu en ny trådlös datormus.


Jaha då har familjens minsting gått i skolan i lite mer än en vecka och hon tycker att det är jätteroligt men frågar lite nu och lite då efter när första lovet/semestern ska komma. Sötnosen då :) Klart att det är kluvet när man först får ha goa dagar på stranden och sovmorgon nästan varje dag som nån av oss börjar jobba lite senare på dagen eller är helt lediga. Klart att det är skönt att ha lugna dagar ibland och så helt plötsligt så ska man upp tidigt fem av sju mornar och orka med allt nytt som man ska lära sig och alla nya regler. Hon tycker om att gå i skolan men skulle säkert vilja ha mån-ons i skolan och sen ledig resten av veckan, hihi. Förstår henne! Tidiga mornar är inte min grejj men nu är det bara att gilla läget för jag måste upp med henne även om jag är ledig. Lördag och söndag blir kanske mera uppskattade nu. Det blir mera skillnad på helgen VS vardag nu. Det är dock väldigt mysigt att gå ner till skolgården hand i hand och höra Linnea berätta om vilka förväntningar hon har på dagen. Mammas stora flicka!


Samma dag som skolan började drog ett utav mina absoluta favoritprogram på tv:n igång igen. Ni som känner mig vet att jag äääääälskar Idol och jag är superglad för att det har dragit igång igen. Eftersom att jag jobbar rätt mycket kvällar så var det lika bra att ställa in serieinspelningen på boxen så nu slipper jag missa nått. Jag har tittat ikapp på två avsnitt nu ikväll och det blev lite höstmyskänsla i tv-soffan. Det är lite ruggigt väder så jag tog fram en mysig filt och fixade en kopp te och dessutom så kom hundarna och myste med mig i soffan. Fattades bara tända ljus så hade höstmyset varit komplett. Lite kluven när det gäller det där. Kommer sakna det underbara vädret vi har haft i slutet av sommaren.


Nähä gott folk- Klockan börjar bli mycket och om jag ska undvika att slänga musen i golvet så får jag väl gå och lägga mig nu. Sov gott alla mina vänner. Puss och kram! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards