Direktlänk till inlägg 27 augusti 2015

En gammal amazon med lister och krom

Av Heidi Månsson - 27 augusti 2015 19:55

Nej någon gammal amazon har jag inte. Inte heller någon ny. Hade kanske varit nice å ha - vad vet ja? Krom har jag inte heller (vad jag vet...?) men jag tänkte skaffa mig :) Jag tänkte nämligen införskaffa mig en liten burk med kromtabletter och prova knapra dom ett tag, hjälper dom inte mot sötsuget så kan jag ju bara sluta igen men det är värt ett försök. Tycker jag iaf. Vissa dagar går det bättre att motstå och vissa dagar blir jag gaaaaaaalen efter sötsaker och kan inte alls tygla mig. Jag kämpar iaf. Det är väl alltid värt nått? Bättre än att inte försöka alls.


Jaha det där racet som jag kör med Jenny där vi ska få ihop våra 75 träningspass innan nyår går väl också sådär. Det låter kanske inte som att det ska vara några bekymmer med 75 pass då det känns som om det är lång tid kvar till årsskiftet men vi började den 3/8. Då räknade vi ut att det var ca 150 dagar kvar på året och då ska vi alltså träna varannan dag och inte drabbas av skador och sjukdomar som sinkar oss. Det låter kanske lätt att få till det med ett träningspass varannan dag men det är inte så lätt när man ska bolla runt med jobb och ta hand om familjen och hemmet och allt vad man nu har i sitt liv. Hitentills ligger vi hyffsat i fas och har kämpat på bra men nu har Jenny drabbats av lite skador så det är inte så kul och min kropp bråkar nått jävulskt med mig vissa dagar. Ibland går det superlätt och vissa dagar känns det såååååå tungt. Det är väl så för de flesta. Vi ska knoga på så får vi väl göra vårt bästa helt enkelt. Jag tänker inte ge mig så lätt!

Jag har hitentills gått ner tre kilo och försöker tänka på inte bara motionen utan även vad jag stoppar i mig. Jenny ger mig bra motstånd så jag blir taggad till tusen och som sagt - jag tänker inte ge mig så lätt!!


Jag har köpt lite nya kläder till tösen och tänkte visa lite bilder ifall någon skulle tycka att det är kul att se - ni andra får väl blunda ;)


På H&M blev det dessa:

Tunn långärmad, "stickad" tröja, lite tjockare leggings och en tunn långärmad. Såååå mjuka och sköna plagg. Hade gärna köpt leggings med stjärnor till mig själv men de finns ju inte i storleken "alldeles-för-tjock-för-att-få-ha-snygga-mjuka-sköna kläder" ;)

     


På Kappahl följde dessa med i påsen:

Leggings på vänstra bilden och ett par löst sittande byxor med matchande tröja på andra bilden.

 


Från Lindex blev det dessa:

Leggings med "skinndetaljer", leggings med nitar och så världens mjukaste och skönaste tjocktröja/lurvjacka.

   


Linnea har börjat att vilja vara med och påverka en del vid inköpen så jag kan inte köpa vad som helst längre. Hon vill INTE vara med i butikerna och hon vill helst inte prova heller men kommer jag hem med nått så vill hon godkänna plaggen innan jag hänger in dom i garderoben. Ibland funkar det att först titta på butikernas hemsidor och så väljer hon lite favoriter och sen vet jag vad jag ska sikta in mig på när jag ska handla. Det går dock inte alltid att lita på hennes tycke för ena dagen kan hon säga att "den där tröjan var fööööör söt så den vill jag inte ha" och nästa dag så tjuter hon av glädje när man skrollar runt på sidan och hon får syn på samma tröja... Inte lätt att veta vart hon står i det där med klädval...?!

Här om dagen så skulle vi ta fram kläder som hon skulle ha dagen därpå i skolan och jag tog fram en tröja och ett par jeans. Då säger hon "Nej mamma det är för coolt. I morgon vill jag vara söt och nästa dag kan jag ha det där och vara cool!" Inte lätt att veta vad hon vill som sagt. Ett ben i varje värld...

Här är det som var för coolt ena dagen och bra andra dagen:


Idag blev det inte som jag hade planerat dagen. Jag skulle jobbat 8-16:30 men vaknade med migränen från h-vetet. Försökte dämpa attacken men det gick inte så bra. Låg och plågades tills jag kunde ringa jobbet och sjukanmäla mig. Det är INTE speciellt kul att behöva göra det men jag hade verkligen inget val. AVSKYR att sätta mina kollegor i en jobbig sits. Alltid svårt att hinna få in någon vikarie när det är på morgonen.

Det blev en hel del medicin och sedan lyckades jag sova bort värken tillslut. Mådde konstigt men kunde kliva upp vid lunch-tid och sen släppte det väl helt vid 16-tiden så det var en rätt så "mild" attack ändå. Har haft mycket värre. Nu hoppas jag att det dröjjer länge tills nästa omgång...


Nä nu ska jag gå och titta på idol. Ha de gått mina vänner. Puss & kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards