Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Heidi Månsson - 31 augusti 2015 10:00

Vem är det som har beställt 10 kg grus/sand och hällt ut det i min hall och sedan spridit runt det i hela huset?? Sjysst! Kunde ju frågat först. Jag vet att jag inte är guds bästa barn, har aldrig varit och kommer aldrig bli det heller men kom igen - såååååå jobbig har jag väl inte varit så jag förtjänar en dejt med dammsugaren per dag? Så jädra kul är det inte att dra runt på den där snabeldraken... Livet är tufft när man älskar att gå barfota här hemma, hatar grus, måste passera hallen för att kunna gå från rum till rum och då hela tiden kliver i gruset. Tro det eller ej men jag har varit väldigt noggrann och näst intill sjukligt pedantisk en gång i tiden men fått så lov att släppa rätt mycket på mina städmanier. Vissa ränder går dock aldrig ur, det kryper i hela mig när jag får grus under fötterna. Har man då ungar å hundar som drar in skiten på ett annat sätt än vi vuxna så får man väl lära sig hantera det hela. Det sitter dock långt inne ibland. Sand hör hemma i sandlådan och på stranden. INTE i min hall. Okej? :)


I morse ringde jag till vårdcentralen och fick en tid dit idag så nu ska jag kanske få hjälp med foten. Hade väl egentligen behövt hjälp med huvudet men det är en helt annan sak ;)


Det är den sista augusti idag och det känns helt sjukt. Årstiderna rusar förbi och jag känner att jag inte hinner med. Det är bara lite mer än en månad kvar tills första av våra tre höst/vinterbarn fyller år och sen löser de av varandra fram till julen är här. Paniiiiiiiiiik. Dax för Ullaredsresa snart...


Nä nu hinner jag inte sitta här och slöa. Jag har massor på min "att-göra-lista" idag. Puss på er gott folk! Ha en bra måndag! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards