Alla inlägg den 3 september 2015

Av Heidi Månsson - 3 september 2015 14:30

Usch vad "slitsamt" det är att ha barn som måste kliva upp tidigt varje morgon för att de ska till skolan medans de är så pass "små" så att de inte reder sig själva på morgonen och kan ta sig iväg själva. Jag känner iaf att jag måste göra mig själv i ordning för att kunna följa med Linnea. Jag vill inte stå på skolgården i pyjamas eller med håret i en enda stor hårboll så att det ser ut som att jag har gjort nått helt annat än sovit på natten...hehe.

Jag brukar kliva upp en stund innan Linnea ska upp så att jag kan fokusera på mig själv först och sen ha 100% fokus på att hjälpa tösen. Eller snarare "tjata hål i huvudet" på henne om vad hon ska göra och när hon ska göra det. Funderar på att sätta larm på mobilen eller äggklockan så att den piper till med jämna mellanrum och för varje pip så gäller det att gå till nästa "station". Så blir det kanske samma rutin varje morgon och hon vet vad hon ska göra utan att jag tjatar. Funkade på hennes storebror men då var han lite äldre när han började med egna larm.

I alla fall så innebär Linneas skolstart att de morgontrötta föräldrarna ibland också måste upp, även fast man är ledig emellanåt. Som tur är så kan vi dela upp det lite ibland så att man kan få en lugn morgon nån gång. (Värre för ensamstående föräldrar).

Känns som att jag har grus i ögonen för jämnan fast jag sa att jag INTE gillar grus!! Vet inte vilket som är värst - grus i hallen eller grus i ögonen...


Jag var ju hos läkaren i måndags och hon tyckte att det skulle tas lite röntgenbilder så vi kunde utesluta frakturer. Remiss till sjukhuset skickades och jag tog mig dit. Efter mycket om och med så kom svaret - inga frakturer. Skönt! Dock så konstaterades att jag är överrörlig i vristen på ett negativt sätt och jag har inflammation i flera ledband plus att jag har nerver i kläm och ja helt enkelt så mår min fot inte bra. Jag blev ordinerad vila i två veckor och blev sjukskriven lika länge. Jippie... Det var ju inte det jag ville! Nu längtar jag tillbaka till jobbet och tycker att livet här hemma är jäkligt tråkigt. Kände förut idag att jag kanske skulle avbryta min sjukskrivning och gå tillbaka redan på måndag men efter att ha gått runt lite på foten idag då jag var på affären för att handla lite mat så sitter jag nu med foten i högläge och det gör jätteont när jag går. Kanske är bäst att lyda doktorn då rå.


Idag ska Linnea på gympa och på lördag är det dax för ridskola och på måndag är det gympa på skolan plus att det är simskola på eftermiddan. Full rulle alltså :)  Nu är det iaf ingen som kan klaga på att hon inte rör sig tillräckligt! Hehe. Innan skolan började så köpte jag ett set med kläder till skolgympan men jag känner att det kan vara bra om hon har fler ombyten då man kanske inte hinner tvätta efter varje gång. Kläder till ridningen är också införskaffade. Visst - man behöver inte ha allt från början men vanliga byxor knölar sig så man får risk för skavsår av knölar och veck plus att man får bättre fäste i sadeln med ridbyxor. Hjälm ville vi att hon har en egen, ridväst lånar hon så länge, ridstövlar hittade vi billigt på rean och ridstrumpor innanför stövlarna är skönt att ha och ridvantar så man får bra grepp om tyglarna. Det är skönast att ha grejjer som är gjorda för ändamålet. Sen behöver man ju kanske inte överdriva men vi har valt att köpa nybörjargrejjer som är lite billigare. Skulle hon sen sluta så kan man ju sälja det vidare. Fortsätter hon så kan man uppgradera grejjerna allt eftersom det behövs. Nästa gång jag är på Ullared så tänkte jag kika lite på deras utbud på hästprylar. Linnea är också helt inne på att hon ska önska sig massa hästgrejjer i födelsedagspresent och julklapp. Bra tänkt! :=)


Nähä nu får jag kanske börja röjja upp lite här. Vi ska ha besök av sotaren i morgon så jag får väl försöka se till så att han kan komma fram överallt och så att det inte är riktigt är lika stort kaos som nu.


Simma lugnt gott folk! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards