Direktlänk till inlägg 9 september 2015

Men orka hitta på en rubrik... Näpp. ;)

Av Heidi Månsson - 9 september 2015 09:43

Vad händer idag? Jag sitter här och funderar på hur jag ska göra idag. Ska jag gå och lägga mig ett tag vilket jag nog skulle behöva för jag känner att tröttheten finns där men så kan man ju ignorera den också. Inte så smart i längden men jag vet inte om jag "pallar" att gå och lägga mig. Jag får dessutom alltid så dåligt samvete när jag sover bort större delen av dagen för det känns som att jag borde utnyttja all ledig tid på något sätt. Ibland har man ju ärenden att uträtta eller så behöver man städa och röjja hemma eller så har man mail att skicka och viktiga samtal att ringa - alltid finns det nått på "att-göra-listan". Det finns väl gott om saker att göra idag med men jag kände inte för nått av dom egentligen. Jag hade planer för dagen - en fikadejt stod på schemat - men så blev min vän sjuk så det var inte läge att ta det idag. Nu är frågan - göra nått vettigt eller bara skita i allt? Sova? Vila på soffan? Glutta på en film? Vet liksom inte riktigt vad jag vill. Känner mig osocial och trött. Fast jag skulle vilja vara pigg och glad och sitta på Espresso House och njuta av en kaffe och snacka skit. Kluven så hälften vore nog...


Idag när jag skulle lämna Linnea på skolan så var det bara 4°C ute och det kom lite rök ur våra munnar när vi andades ut. Brrrrrrr. Det börjar bli dax att klä på sig lite mera men sen är det varmare på dagen så man vill ju inte bylsa på sig hur mycket som helst heller om man ska iväg för då får man ju bara gå och släpa på allt. Jag vet heller inte hur jag ska göra med Linneas ytterkläder för snart är det för kallt för att bara ha skalkläder men det är för varmt för vinterkläder. Vad har man där emellan? Hon gillar inte softshellmaterialet heller så jag vet inte vad jag ska köpa till henne. Fleecekläder under skalkläderna skulle ju kanske kunna funka om det inte var för den lilla detaljen att Linnea inte skulle hinna ut på rasterna på skolan då. Om hon fört ska ta på sig fleecebyxor plus fleecejacka och sen överdragsbyxor plus jacka så blir det inte bra... Nej jag hoppar gärna över hösten och vintern och går vidare till vår/försommar direkt. Who´s with me?!? ;)


Nä här kan jag inte sitta hela dagen. Dax att "fånga dagen" och göra det bästa av den va? :)

Hoppas att ni får en fullständigt lysande onsdag! Puss & kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards