Alla inlägg den 15 september 2015

Av Heidi Månsson - 15 september 2015 21:38

Gokväll! Här sitter jag ensam vid datorn och lyssnar på musik och skriver lite för mig själv när jag egentligen borde vara ute och fira och slå klackarna i taket!! Jag har nu nått ett utav de många delmål som jag har kämpat så för att nå till - jag är äntligen inlasad :)  Jag skrev på ett nytt anställningsavtal idag där det stod att jag är tillsvidareanställd. Men äntligen!! Nu hoppas jag att jag har någonstanns att ta vägen när mammaledigheten för tjejen jag ersätter tar slut. Jag sa till henne idag att stanna hemma läääääänge från jobbet - varför stressa tillbaka? Näää nu har hon ju en mysig liten underbar krabat att bara vara hemma och mysa med. Att man kan bli fullständigt galen efter ett tag och slita sitt hår och känna att man inte vill nått hellre än börja jobba lite så man kommer ifrån det där med blöjbyten och smakportioner, kräkfläckar på kläderna, småbarnsutbrott, gråt & tandagnisslan är ju inget vi behöver nämna för henne. Hehe. Nu har hon nyss kläckt ur sig en liten gullig charmknutte som är still där man lägger honom, man har maten klar och färdigförpackad och lite vaken-nätter är ju inte så farligt ;). Vänta bara tills han aldrig är stilla två sekunder, drar och sliter i alla dukar/prydnadssaker i fönstrena, häller ut skurvattnet under tiden som man själv sitter på toa eller älskar att sprida ut de där jä**a sa**ns legobitarna som man kliver på mitt i natten. Än så länge tar han inte din mobil och spolar ner den i toan eller stoppar in en leverpastejsmörgås i dvd-spelaren. Nä allt det där behöver vi ju inte berätta för den intet ont anande mamman. Håll dig borta från jobbet - du har det bättre hemma ;)

Nästa steg är att "få en egen rad". En egen tjänst. Sen att man är anställd i hela kommunen och att man kan hamna lite var som helst får man ju vara beredd på. Är man inte nöjd så kan man ju alltid söka annat och bli omplacerad osv men detta är ett stort steg i rätt riktning!! Wiiiiiiiiiiihiiiiiiiii :)


I går hade jag ju jobbat natten och slutade kl 9 på morgonen. Kom hem, åt lite frukost, slötittade på en film och somnade visst till lite efter filmen. Vaknade till igen och var lite piggare. Hämtade hem tösen från skolan och sen hade vi lite mys i soffan där vi laddade batterierna en stund. Så härligt! Efter en stund så ringde de från ett av mina gamla jobbställen och undrade om jag kunde hoppa in och ja visst kunde jag det :) Det blev några timmar att sätta upp på kompkontot och det är ju aldrig fel :o)

I morgon ska jag först jobba 8-14 på mitt jobb och sen ska jag tillbaka till ovan nämnda ställe och jobba 16-21. Hääääärligt!!


Nu ska jag gå och leta fram lite kläder till tösen. I morgon har de fotografering på skolan. Dock bara klassfoto - inga individuella bilder. Visst jag håller med om att det svåraste är ju att samla alla och ta en sådan bild om det inte sker på skoltid för alla föräldrar kan ju inte samtidigt osv. Den individuella bilden kan man ju gå privat till en fotograf och fixa men varför inte ta allt på en gång och sen får man ju ändå välja själv vad man vill köpa hem... Ja ja nu blir det iaf klassfoto i morgon. Alltid något :=)


Ha en fortsatt trevlig kväll och sov gott när det är dax för dejten med kudden. Over and out.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards