Alla inlägg den 30 september 2015

Av Heidi Månsson - 30 september 2015 08:30

Ja jag undrar hur ända in i grönbetan...


Jag ska klara av att samla ihop mig idag. Idag väckte Fredrik mig, jag hade visst glömt att ställa larm. Bra där...bra jobbat! Tösen ska till skolan - upp och hoppa. Fredrik skulle komma iväg tidigt så att han hinner hem i vettig tid så alltså behövdes jag. Jag känner hur huvudet inte vill lyda. Huvudvärk. Kanon...Ja men god morgon på dig med. Fick iväg tösen och kommer hem igen. Känner hur huvudet är tungt. Det är iaf inte migrän (än så länge) utan "bara" lite vanlig huvudvärk som förhoppningsvis ska gå över snart. Tänkte faktiskt försöka bota den med en lugn morgon så att kroppen hinner komma igång så kanske inte stresshuvudvärken kommer också eller att det hela utvecklas till migrän. Jag har egentligen alldeles för mycket att göra idag för att ta det lugnt nu MEN jag kan definitivt inte bli liggandes och må dåligt för jag ska jobba extra ikväll på mitt gamla jobb och det vill jag inte missa. Alltså - jag får offra denna morgonen på att samla ihop mig och sen kan jag jobba på bra när väl värken släppt. Det jag inte hinner med idag får jag helt enkelt göra en annan dag. Thats life!


Ibland förundras jag över hur man bara kan få energin till att ta tag i något som man kanske har skjutit på läääääääänge men så helt plötsligt så bara får man "tummarna ur" och saker och ting blir gjorda utan att man hinner tänka så mycket. Som en garagestädning tex. Det kan gå väääääääldigt lång tid mellan gångerna men så "plötsligt händer det" och flera lass kommer iväg till tippen. Min man har gjort ett helt vansinnigt bra jobb i garaget!! Det är helt galet vad han har kämpat på bra. I måndags lånade han ett släp av storasysteryster med familj och sen högg han in direkt efter kvällsmaten medans jag tog och stoppade lillan i säng. Igår kämpade han på i garaget medans jag tog en storröjning av lillans rum så där blev det en anings finare nu och lite leksaker plockades bort så att hon ser skogen bakom alla träd ;) Eller nått.

Fredrik körde två omgångar till tippen under den tiden och sen när jag jobbade 14-21 så fortsatte han att röjja, köra till tippen en vända till OCH han fixade ändå allt annat som ska göras på en eftermiddag/kväll här hemma. Jag är faktiskt imponerad av hur Fredrik (som gick in i väggen i 180 knyck och fortfarande har det tufft när huvudet ibland vill mer än vad han orkar) liksom bara kan samla ihop sig så och göra en jätteinsats. Idag är det min tur att fortsätta med röjjningsarbetet så energi efterlyses!!


Dax att sätta fart. Vi syns på andra sidan kaoset :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards