Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Heidi Månsson - 6 oktober 2015 22:05

Jo men tjena! Svich och svosch så for en vecka tillförbi. Jag tror att jag han känna vinddraget...fort gick det iaf. Här har det hänt lite av varje sedan jag sist skrev. Bland annat det här:


Ja sist jag skrev så skulle jag ju få tummen ur och komma igång med vårt "projekt uppröjjning" här hemma men det gick lite si och så med det. Jag hade ont i huvudet mer eller mindre hela dagen fram tills eftermiddan kom och då var det så dax för då skulle jag ju jobba ju. Släpet som var fyllt redan kom iaf iväg till tippen och jag är så nöjd över att jag lyckades få det gjort trots omständigheterna så jag skämdes inte för att inte ha lyckats åstakomma mera. Det hjälper ju inte att slå huvudet i väggen ändå så ;)  Jag jobbade extra på kvällen på ett av mina gamla ställen och det var så kul att få jobba med en utav de föredetta kollegorna :) Ring gärna fler gånger!


I fredags efter det att stora jäntan hade slutat skolan så stack hon och hennes kille och jag till Ikea. Felicia ville göra om på sitt rum och det fanns en del önskemål om nya möbler och annat småplock/inredningsdetaljer. Hon hade själv presentkort på Ikea och kunde ju köpa sådant som även går att använda när man flyttar hemifrån så vi tog en tripp till Älmhult. Vi hittade lite smått & gott och var båda nöjda när vi for hemåt. Nicco hängde mest med på ett hörn och har redan nu fått nog av det varuhuset, hehe. Att åka med mig och Felicia till Ikea eller Gekås är ingen bra ide om man inte gillar att vara där heeeeeeela dagen ;)

Speedade som vi var så kunde vi ju inte ge oss där utan fortsatte med projekt "Felicias rum" som redan hade påbörjats lite tidigare under veckan. Klockan var rätt mycket innan vi gav oss men man såg en stor förändring.


Under lördagen fortsatte vi att röjja runt här hemma och nu började även en större förändring av Linneas rum ta fart :=)  Jag ömsom hjälpte Felicia och ömsom gjorde jag om hos Linnea. Det var kul men lite jobbigt.

Linnea hade sin ridning också och hon kom hem därifrån så glad så glad. Det är dyrt med ridning men såååååå värt varenda krona när man ser hur lycklig hon är! Tror att detta är kanon för hela henne då hon behöver träna balansen, får muskler, tränar smidigheten, får frisk luft, umgänge, lära sig respektera/ta hand om djur med mera.


Söndagen innebar en ny tripp till Ikea men denna gången var den faktiskt inte lika frivillig som gången innan. Linneas persienner har varit trasiga ett tag och under lördagen gick de sönder helt. Jysk finns i stan men de hade inte rätt mått på rullgardinerna och det var rullgardin vi ville ha. Ikea hade så det fick bli en tur dit men denna gången tog jag Helsingborg bara för att ombyte förnöjer. Eller nått. Det slank ner lite mera i shoppingbagen som det alltid gör där men bara bra saker :o)


Jag ska se om det kan komma lite foton sen från flickornas rum men rummen är inte klara ännu så det får vänta lite till. Så småningom ska vi försöka få till det med en omtapetsering av Linneas rum (och kanske vårt också) då de tapeterna är för bedrövliga. Där nere var det ju nytapetserat när vi flyttade in men på entreplanet så är sovrumstapeterna inte direkt nya och snygga. Men men det får nog bli ett senare projekt så vi får väl ta en sak i taget.


Natten mellan söndag och måndag vaknade jag med en känsla av att ha blivit överkörd av en truck och feberfrossa. Tog tempen och jodå mycket riktigt så var tempen lite väl hög. 38,9 stannade den på just då men sen seglade den upp och ner som den själv ville trots febernedsättande. Det blev till att ringa till jobbet på måndag morgon och sjukanmäla sig. Usch! Tycker verkligen inte om att sätta kollegorna i skiten men det var inte så mycket annat att göra. Jag sov nästan hela måndagen och har sovit bort större delen av denna dagen med. Enda anledningen till att jag klev upp ur sängen idag vid lunchtid var att jag hade sååååå vansinnigt ont i kroppen av att ha legat för mycket i sängen så tillslut fick jag nog. Jag har hållt mig uppe sedan dess men energin har gått upp och ner kan jag ju säga. Förstår dock inte riktigt vad felet är denna gången för jag har inte halsfluss eller nått sånt. Inte vad jag känner av iaf. Jag nyser lite, snörvlar lite och har lite ont i bihålorna men inte så där så att jag tycker att jag borde få feber och bli stundtals totalt däckad. Hoppas att vad det nu än är går över snabbt! Sitter här i skrivande stund med en kopp te och är snart på väg i säng. Att sova bort skiten är nog det bästa.


För 14 år sedan var jag riktigt dålig men utan att riktigt förstå allvaret i det (och tur var nog det). Jag låg på Sundsvalls sjukhus, på BB. Inlagd pga Havandeskapsförgiftning och mina organ var illa ute. Jag var jättedålig men mådde kanonbra. Skumt att det ens är möjligt - jag vet. I min mage låg det en liten krabat som inte ville ut. Jag blev igångsatt fredagen den 5/10 men inget hände förutom att jag hade riktigt asjobbiga pinvärkar hela dagen. På natten fick jag bricanyl för att kunna sova. På lördagen den 6/10 började det om. Ny omgång med gele på livmodertappen men det ledde ingenvart. "Bara" pinvärkar heeeeela dagen lång. Ett riktigt H-vete kan jag ju säga. Kunde inte sitta, ligga, gå eller stå. Vaggade fram och tillbaka och hade ooooooont. Ny omgång bricanyl på kvällen. Sov väl så där. Söndag morgon var det dax igen men se denna gången, tredje gången gillt, skulle det äntligen ta fart. Vid morgonronden kletades gelen på och kl 18:57 är han född. Gossen kom ut tillslut! Han vägde 2665 gram och var 46 cm så det var ingen stor kille. VAR. Nu är han 14 år gammal, är ca 173 cm lång, har strl M på kläder från herravdelningen och strl 44/45 i skor. WHAT!?! Vad hände...?


Ja i morgon fyller alltså Robin 14 år och det blir ett lite blygsamt firande just i morgon. För det första är det inte läge för "kalas" mitt i veckan och sen så slår vi ihop Robins, Linneas och mitt firande till ett kalas med våra släktingar. Det är ju ändå samma släktingar som kommer och med tanke på att vi fyller så pass tätt ändå och att jag jobbar mycket helger så vill vi kanske ha tid för lite annat också. I morgon äter vi gott och har lite extra mys här hemma. Kanske blir det nått paket också ;)


Nä nu måste jag gå och lägga mig. Sov gott. Puss på er!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards