Direktlänk till inlägg 7 oktober 2015

Rubrik saknas

Av Heidi Månsson - 7 oktober 2015 23:41

Jo men då var denna dagen snart över och det börjar närma sig läggdax. Vi har ju haft lite om-möbleringsprojekt här hemma den senaste tiden på tösernas rum men även sonen rum har varit uppe för diksussion. Han fick en ärvd bäddsoffa och för att få plats med allt och kunna utnyttja soffan (och rummet) optimalt så har vi snackat fram och tillbaks om hur vi ska göra. Idag tog jag och Fredrik tag i saken och möblerade om på Robins rum medans han var i skolan för att överraska honom och för att kunna få plats med hans födelsedagspresent. Vi hade nämligen äntligen hittat en platt-tv till honom (bättre begagnad & i fint skick off course) på Blocket så Fredrik stack iväg för att införskaffa den och sen röjjde vi runt där inne för att kunna ställa den på rätt plats direkt. Jag satte lite presentsnöre runt den så det skulle bli lite likt en present iaf men att slå in en 40" tv i presentpapper ger jag mig inte in på...hehe. Vi hade allt färdigt med god marginal innan han kom hem från skolan och jag tror att pöjken blev glad :o)

Vi åt fläskfilé och potatisgratäng till kvällsmat och sedan mumsade vi på en hembakad chokladkaka med glasyr som Fredrik och Linnea hade bakat. Gott! Mera firande blir det om 1½ vecka när Robins farmor och farfar kommer och sen tar vi släktkalas framöver. (Robins farmor och farfar skulle ha kommit ändå så då vill dom ju passa på att fira sonsonen när dom ändå är här så det är därför det sker utanför släktkalaset).


Om ca en månad fyller nästa onge år och planering pågår för fullt nu. Linnea kommer emellanåt med lite ideér som jag känner att jag är rätt så tveksam till av olika anledningar och jag känner mig som en superskurk varenda gång jag (lite försiktigt och skonsamt) dissar nån av hennes ideér. Jag försöker att inte dissa alla men det går lite si och så med det. Ibland är det en kostnadsfråga, ibland en tidsfråga. Ibland är det helt enkelt bara för knäppa saker och jag känner mig så trist och tråkig som måste vara så realistisk jämt.

Lokalen ska bokas i morgon då rekning har gjorts idag och efter lite velande fram & tillbaka så har nu beslut tagits. I morgon bokar jag så ingen annan hinner före och sen ska det skrivas inbjudningskort och shoppinglista. Temat är bestämt och jag tror detta kan bli kanonbra. Nätshopping är helt klart överlägset när det gäller sådana här lägen tycker jag. Det finns hur mycket sidor som helst som säljer party/kalastillbehör och man kan söka på olika teman och hitta det mesta. Love it!


Nä nu är det dax att slåss med tandborsten och sen sova sju kvart i timmen. Puss på er! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards