Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Heidi Månsson - 12 oktober 2015 20:52

Det är tur att saker och ting ibland kan gå som vi vill! Så fruktansvärt skönt att få höra nått positivt mitt i röran!! Sent om sider kom killen som skulle hjälpa oss fixa avloppsrören idag. Vi var helt inställda på att det skulle skrapas och att notan skulle bli rätt stor men så blev det inte. Av någon anledning så lyckades han spola bort den/de propparna/ansamlingarna med avlagringar som den killen som var här förra gången inte lyckades få bort. Sen filmade han rören och det såg jättefint ut så han såg ingen anledning till att skrapa bort nått. Han såg ingen anledning för oss att lägga inner-rör heller inom den närmsta tiden så det projektet med stambyte kan vi skjuta på rätt länge. Skönt!! :)


I morgon ska jag beställa köksgolvet för nu har vi bestämt oss för vilket vi vill ha. Jag har haft kontakt med försäkringsbolaget också och det kommer nog inte vara några problem där. Skönt. Vi ska fotografera golvet innan vi bryter upp det, under arbetets gång och efter allt är klart. Vi får ju naturligtvis betala självrisken men sen blir det nog några kronor i ersättning. Varenda krona är ju ett stort plus för oss så nu hoppas vi att de inte är snåla. Håll tummarna! Vi har dessutom bestämt oss för att inte lägga dit det nya golvet själva. Bättre att låta proffsen göra det och det är lätt att få en luftbubbla eller nått när det är så stor bit plastmatta som ska dit på en gång. Det är ju faktiskt lättare med ett klickgolv men vi vill ha plastmatta för att kunna undvika skarvar helt och hållet. Så skönt att köket är i "rätt mått" så det fanns gott om plasmattor att välja på.


I går röjjde Fredrik upp på vår altan och slet bort den fula mattan som låg där och la dit det nya trägolvet. Det är inte helt klart ännu men är redan jättesnyggt. Kanterna ska fixas till lite men sen är det klart. En stor förbättring verkligen jämfört med den gröna fula sletna mattan som låg där innan. En sak i taget faller på plats.


I går kände jag att jag började få ont i vänster arm/axel och jag fattar inte varför för jag använde absolut inte den när vi bowlade. Det gjorde ondare och ondare vartefter dagen gick och idag har jag haft superont redan från i morse och sen har det bara ökat. Jag ringde till vårdcentralen för att kanske kunna få nått starkare än ipren och diklofenak utskrivet men hon som svarade i telefonen idag hade nog vaknat på fel sida. Hon konstaterade bara att de inte hade tid för "folk som bara har lite ont i en axel". Jag skulle vara hemma och avvakta nån dag till tyckte hon. Jag meddelade henne att jag hade redan varit hemma en vecka pga feber/muskelvärk/ledvärk (influensan?) så att jag behövde sjukintyg om det var så att det bedömdes att jag skulle vara hemma och att i mitt jobb ingår det att ta hand om andra människor som inte kan göra allt själva - hur ska jag kunna hjälpa folk upp ur sängen, duscha dom, klä på dom, ge dom frukost och köra dom i rullstolar/stötta dom när de ska gå om jag inte ens kan klä på mig själv...? Jag behövde ju veta hur/vad jag skulle göra. Nä tji fick jag.

Nu har jag verkligen försökt med alla medel här hemma men förstår inte hur jag ska klara av att jobba i morgon. Jag har så vansinnigt ont och är helt gråtfärdig emellanåt. Det gör ont om jag håller armen stilla och det gör ont när jag rör den. Om jag håller armen stilla i typ mitellaposition och lutar mig framåt för att tex plocka upp nått från golvet så kommer jag inte så långt innan det börjar hugga och bränna i armen/axeln fastän det är den andra armen jag sträcker på. Förstår inte hur det hänger ihop?!? Det måste ju vara nån nerv i kläm eller nått.

Jag ska jobba 7-13 i morgon. Jag vet inte hur det ska gå till men jag får ju åka dit iaf. Sen SKA jag få tid till en läkare. Nån får ju ta emot mig. Såhär kan jag ju inte ha det. Jag har bara två arbetspass på hela veckan och det är väl själva den att jag inte ska få klara av dom åtminstonde. Håll tummarna för att jag klarar av morgondagen!!


Igår började jag läsa en bok som heter "andra andningen" och är skriven av Sofie Sarenbrant. Början var så himla bra så att jag fick tvinga mig själv att lägga undan boken och gå och lägga mig. Sofie är en av de bästa kvinnliga författarna som vi har i Sverige tycker jag. Hennes böcker fångar in en direkt och sen väver hon ihop det snyggt på slutet. Bra från början till slut. Jag ska faktiskt ta en stund med lite avslappning nu innan sovdax. Några sidor i boken och en kopp te är nog vad jag behöver ikväll.


Sov gott alla underbara människor! Ses! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards