Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Heidi Månsson - 15 oktober 2015 23:15

Idag var det dax att träffa ortopeden angående min axel/arm och det blev både lite negativa och positiva nyheter eller vad jag ska säga. Det var på sätt och vis "värre" med axeln än vad jag trodde men ändå inte. Det är så här att jag har en rejäl inflammation i axeln pga att 3 av 4 muskelfästen hos en stor muskel som sitter runt axel-leden är skadade och när dessa då har svullnat upp så har jag fått flera nerver i kläm. Jag fick en spruta med kortison/smärstillande rakt in i axeln och det var INTE skönt kan jag ju säga plus att jag fick lite tabletter utskrivna och order om att kontakta sjukgymnast. Sen så får jag räkna med en läketid på ca 6 månader MEN - nu kommer det positiva - jag får jobba! Jag behöver inte vara sjukskriven för detta men jag ska ta det lite försiktigt så att jag inte skadar mig själv mera. Jag hade inte orkat med en till sjukskrivning och jag blev lite rädd först när hon sa att jag kunde räkna med så lång läketid... Skönt att få ha en normal vardag :)

Tabletterna är helt okej men inte så bra som Spasmofen men dom skulle jag ju inte ta sa hon för det var ju värsta rävgiftet, hehe. Jag blir lite trött utav Citadon-tabletterna som jag fick idag och de tar bort nästan all smärta så det känns bra ändå. Hoppas att kortisonet gör verkan och att detta går över fort.


Idag skaffade jag mig en ny "leksak" :=) Jag har nu en ny surfplatta (Samsung Galaxy Tab A 9.7) och den är lite större än den gamla och ganska mycket bättre. Jag har redan idag beställt extra displayskydd i härdat glas (en utav de bästa uppfinningarna ever!!) och ett fodral från www.fyndiq.se så nu får gärna posten snabba på lite :) Jag har beställt tillbehör till mobiler där innan och de har mycket bra grejjer och bra priser. Dessutom har de haft bra leveranstid innan så det ska nog gå rätt så fort denna gången med.


I morgon ska Linnea på sitt första skoldisco och det ska vara Halloween-tema :o) Jag ska hjälpa till med att ställa i ordning innan, sälja godis och sånt under discot och så plocka undan lite efteråt. Stor tjej man har nu som ska på sitt första skoldisco...


I morgon kommer Robins farmor och farfar hit och stannar över helgen. Fredrik har lovat att laga sin goda hemmagjorda pizza och på lördag ska vi bli utbjudna på restaurang och det tackar vi inte nej till, hihi :) Ser fram emot besöket och nu var det länge sedan vi träffades så det är på tiden.


Nej nu är det dax för mig att pyssla i ordning lite här i vardagsrummet innan jag går och lägger mig. Puss på er! sov gott! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards