Alla inlägg den 1 november 2015

Av Heidi Månsson - 1 november 2015 18:15

Jahapp nu var det helt plötsligt november. Från skolstarten i augusti till första november har det gått förbaskat fort tycker jag. Nu är det sista dagen på höstlovet men snart (alldeles för snart) är det jullov. Jag hinner inte med!


Det har väl inte hänt så där jättemycket sedan sist tror jag men vi kör väl en uppdatering ändå :)


I måndags var Fredrik och Linnea iväg på en fisketur. Jag hade det lugnt och skönt här hemma och njöt lika mycket av lugnet här som av att de två får lite kvalitetstid tillsammans. Underbart!


I tisdags var jag med Robin i Kristianstad då han hade tid på Laser & kirurgikliniken för att operera stortån. Robin hade fått ett riktigt illavarslande nageltrång och det var inte så mycket annat att göra än att skära bort en bit av nageln så det kan läka ut ordentligt. Tyckte att det först läkte fint utan komplikationer men igår tyckte jag att det såg lite inflammerat ut så det blir nog en penicillinkur trots allt. Jag ska ringa till vårdcentralen i morgon så får vi väl se vad som händer.


I onsdags skulle jag ta Linnea till frisören. Linnea skulle minsann inte klippa sig för nu ville hon ha långt hår. Jag försökte förklara att om man inte klipper det så mår håret inte bra och då växer det inte så bra så vill du ha långt hår så ska du klippa topparna iaf. Efter en stunds övertalande så gick det bra och sen åkte vi till frisören. Topparna blev fixade och även en liten uppklippning och Linnea var mycket nöjd när vi gick därifrån.


I torsdags var vi hos Matilda Ludvigsson och tog lite foton. Linneas skola skulle ju inte ta några individuella bilder men sen helt plötsligt så fick vi ett brev där man kunde beställa bilder och där fanns det ett klassfoto och även en individuell bild. Klassfotot var jättebra men inte det andra, alltså det var verkligen inte bra någonstanns... Jag bokade tid hos Matilda och där fick vi till fina bilder direkt! Känns bra :=)


Igår var det ju Halloween så Fredrik offrade sig och gick med Linnea på en spökrunda. Hon kom hem helt överlycklig med massor med godis i sin kittel. Härligt! Vi hade bara besök av ett spökande gäng så nu har vi massor med godis över. Det har redan varit lite godisfrossande här idag så nu vill jag inte ha mer. 

I går var jag på 35-årsfest hos bästa Jennie :) Det var frivilligt att klä ut sig men har man chansen att spöka ut sig lite så är det ju klart man hakar på? Eller? Jag hade ett diadem med djävulshorn och en liten röd spetsig svans så jag kände mig fullständigt bekväm i min utstyrsel ;) De flesta såg väl ingen skillnad mot vanligt så det räknades kanske inte som utklädnad? Får göra bättre ifrån mig nästa år kanske? Haha.

Det var en rolig fest med trevligt sällskap och massa godheter som serverades som smörgåstårta, glass och en himla massa att dricka - både med alkohol och utan. Här lyckades det slinka ner en hel del med alkohol och jag blev visst lite smått lullig. Kul hade jag iaf!! Tack bästa Jennie & Michael för en jättetrevlig fest :o)

Och ett stort TACK till My som gick med mig hem så jag slapp gå själv i mörkret, hehe.


Idag skulle jag egentligen ha börjat jobba 12:30 och jobba journatt till kl 9 i morgon men jag tog lite semester så jag börjar inte förräns nattskiftet idag och glad för det är jag!! Även om jag inte var megasuperduperbakis så var det skönt att slippa kliva upp ur sängen innan jag själv var redo och helt utvilad. Idag har det bara blivit en sån där "ta-det-lugnt-i-pyjamas-hela-dagen-dag" och det är rätt gött.


Nä nu kanske man ska göra nått vettigt innan det är dax att åka till jobbet. Ha en trevlig söndagskväll <3


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards