Alla inlägg den 22 november 2015

Av Heidi Månsson - 22 november 2015 23:54

Ja i morse visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag tittade ut och vad fick jag se om inte SNÖ! Rätt så mycket snö. För att vara i Skåne och ca en månad innan jul i alla fall. När det var en regnig period så önskade jag snö och tjaaa vad ska man säga - direktlinjen till vädergudarna funkade tydligen.

Det började snöa igår men jag tänkte att det där kommer bara yra omkring och knappt lägga sig eller så har det töat bort innan morgonen är här. Jag hade ju fel - som vanligt - och i morse var det bara till å ge sig ut och skotta. Jag och Fredrik turades om att skotta och sen hjälptes vi åt ett tag och även Robin ryckte in. Barnarbete är bra har jag hört! ;)

Min ena axel gör ont och dagens gympapass blev fixat med råge. Snöslunga står väldigt väldigt högt upp på önskelistan just nu...


Så där ja - julstöket är påbörjat. Vardagsrummet har fått fönstrena putsade, julgardinerna på plats, ljusstakarna och juldukarna likaså. Vårat sovrum är också fixat men köket och Linneas rum återstår. Vet inte riktigt hur de två stora ungarna vill ha det men vill de ha lite julfint så får de vara med och fixa lite. Köket och Linneas rum tänkte jag fixa på tisdag så att det är fint till helgen då det är kalas och första advent. Det är lite mysigt ändå med snö ute och julstämning här inne :)


Uppdateringen av bloggens utseende blev jag ju inte riktigt nöjd med så det blir nog en runda till i färgfabriken inom kort. Detta får duga så länge dock. Nu har jag inte tid för nu ska jag fylla i lite papper inför ett möte med chefen som sker i morgon. Alltid ute i sista stund när det gäller sånt. Kan ju inte sova så om jag påbörjar det tråkiga pappersifyllandet så ska du se att jag somnar på stört! Haha.


Puss på er <3



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards