Alla inlägg den 13 december 2015

Av Heidi Månsson - 13 december 2015 22:00

Ja så var då tredje advent här och så även den 13/12 vilket betyder att de flesta föräldrar antingen redan har fått se sina barn eller ska få se sina barn delta i diverse luciatåg. Barnen har förmodligen ljuskronor/glitter/tomtemössor eller stjärngossestrutar på huvudet och sjunger om staffan stalledräng och julefrid i våra hus. Förhoppningsvis sjunger de inte allför falskt men ärligt talat så struntar man i det för man sitter där som världens stoltaste förälder och njuuuuuuter. Eller hur? Ni som är föräldrar vet nog vad jag talar om :)

Larmet ringde tidigt i morse och jag var såååå nära att försova mig för jag somnade om flera gånger innan jag kom på att vi skulle ju till kyrkan idag. Upp ur sängen och in i duschen för å vakna till och sen gick det hyffsat bra. Vi var i kyrkan i tid och till och med i god tid! Det ni ;)

Vi fick se ett jättefint luciatåg och det känns extra bra att Linnea är med i kyrkans verksamheter nu när det bara är femteklassarna på hennes skola som får ha luciatåg på skolan. De övriga klasserna tittar på och jag tycker inte riktigt om det systemet. Ja ja nu fick vi se henne idag i kyrkan och det var lyckat på alla sätt och vis. <3


Linnea hade en kompis på besök här efter lussandet i kyrkan och de lekte fint i ca tre timmar så jag tror nog att det blir fler gånger :=)  Lite klurigt när det är två Linneor i huset men det gick bra det med, hihi.

Jag har märkt att lek med kompisarna har blivit väldigt viktig nu. Nästan varje dag när man hämtar på skolan så frågar Linnea om hon kan leka med nån och på helgerna ska det lekas. Jag tycker det är så underbart!! Det får gärna fortsätta så och för det mesta så är det ju inga problem att de är här hos oss så det får dom gärna vara. Det gäller ju helst bara att de tajmar in en dag då jag är ledig eller slutar tidigt för annars är det lite klurigare men som sagt - för det mesta går det bra. Linnea blir verkligen verkligen jättebesviken de dagar det inte funkar och jag tycker ju att det hade varit smidigare om de bestämde i förväg och inte samma dag men den tiden kommer väl den med. Snart har väl alla i klassen mobiltelefoner och gör inget annat än chattar/sms:ar med polarna och bestämmer att de "ska vara" som det heter när man inte får säga att man ska leka längre. Hehe. Tjoff säger det så har de mobil, klackskor, handväska och smink å så undrar man vad som hände...


Jag skulle börja med storstädningen i Linneas rum hade jag tänkt men jag hittade inte riktigt inspirationen till det när det väl var dax utan istället attackerade jag skafferiet. Där var ett kaos som var helt vansinnigt så jag började möblera bland grejjerna och gick igenom allt som alltid hamnar längst in. Det var dock inte mycket som fick kasseras denna gången så det var väl inte allt för länge sedan det gjordes en rensning och det känns ju bra. Efter lite röjjande så blev det en tur till mataffären för att komplettera så att vi kunde laga tacos ikväll. Gott!

Efter maten fortsatte jag möblera om lite till i bokhyllorna så att alla grejjer skulle få plats där men han inte klart då heller. Det var en viss liten dam som kallade på sin mamma och ville ha sällskap i soffan när hon tittade på film. Ja okej då så fick det bli :)


Att ärva saker är kanon. Robin hade nästan hela serien med LasseMaja-böckerna och dessa har han ju växt ur för ett antal år sedan men nu är det ju tur att vi inte säljer/skänker/slänger allt utan sparar vissa saker. Linnea fick en LasseMaja-bok i födelsedagspresent av våra goda vänner i Sundsvall och den påbörjade vi här om kvällen och så när den var slut så hade Linnea fått upp intresset för de böckerna så då var det bara till att gå och hämta fram dom andra. Tror det har släppts 22 böcker och Robin har väl 20 av dom. Kanske ska skaffa resterande så att serien är komplett. Tål att tänkas på.


Nä mina vänner - det är söndag idag och ni vet vad det innebär va? Jo Solsidan har visats och som vanligt så spelar jag in det så nu ska jag gå och glutta på tv, lägga upp fötterna i högläge och bara njuta av en lugn och skön söndagskväll.


Hoppas att ni har haft en superskön söndag och att ni får en ännu bättre måndag! Sov gott <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards