Direktlänk till inlägg 18 december 2015

Innehåller bland annat: uppgradering, ja må hon leva, sång på trappan, slutet på rälsen? & grann grön gran.

Av Heidi Månsson - 18 december 2015 22:34

Hallå hallå. Var det någon som såg en vecka springa förbi? Jag han inte riktigt och jag är rädd för att jag inte kommer hinna se de dagarna som är kvar fram till julafton heller. Swish och swosh säger det bara och det är knappt att jag hinner känna vinddragen ens. Det är så det brukar bli i alla fall.


Här kommer en uppdatering på vad som har hänt sedan sist:


Måndagen den 14/12 - Efter det att jag hade lämnat Linnea på skolan och Jennie hade lämnat Jasmine så stod vi och snackade en bra stund. Tillslut kom vi fram till att det var bättre att vi slutade stå ute och frysa och tog en fikadejt inne i värmen istället. Mycket trevligt! Som alltid :)

Linnea hade avslutning med simskolan och hon blev så glad så glad för nu får hon äntligen byta upp sig från gruppen Baddaren till Pingvinen :)  Det blev inga simmärken denna gången för det visade sig att det var samma som hon fick i våras så det verkade onödigt att köpa dubletter.

Hoppas att hon lär sig lyssna på instruktionerna lite bättre istället för att vara i sin egna lilla bubbla så kanske hon kan ta några nya simmärken till våren. Förstår inte varför det ska vara så svårt att lyssna?? Hon tycker ju att simmärkena är viktiga och hon vill ju ta dom - det är INTE vi som pressar henne kan jag ju säga! Nåja nu är det uppehåll från simningen ett tag och så får tösen ta nya tag till våren.


Tisdagen den 15/12 - Felicia fyllde 16 år!        . Grattis världens bästa Felicia!!

Tyvärr så var hon inte hos oss nånting på sin födelsedag men vi hade ju redan firat henne i förväg som tur var :=)


Onsdagen den 16/12 - En mysig morgon blev det denna dag. På Linneas skola så har de en tradition och det är att varje morgon vid inringning så ska en klass stå på trappan och sjunga för de andra eleverna, lärarna och de föräldrar som vill/kan titta på. Det var Linneas klass som sjöng i onsdags och det var så fint så :)

På kvällen hade de en teateruppvisning men den missade jag tyvärr då jag jobbade. Jag fick se sången och Fredrik fick se teatern. Lite rättvist fördelat får det ju ändå vara ;)


Torsdagen den 17/12 - Dax för ett besök på Tandvårdshuset i Kristianstad med Robin och det var nog ett av de snabbaste tandläkarbesök som jag någonsin har varit med om. Vi ska tillbaka i Januari och då ska det beslutas om hur länge till Robin ska ha tandställningen. De kanske tar ut den redan innan sommaren. Håll tummarna!! :)

I går kväll satte jag och Felicia upp julgranen och Linnea var med sen när vi skulle pynta den. Jättemysigt <3.


I morgon ska jag vässa armbågarna och se till att inte bli nertrampad på mataffären. Det är nämligen dax för att åka till affären och handla lite julmat och mat i allmänhet. Jag vill inte vänta med allt till nästa vecka för det blir så mycket på en gång och så kanske julskinkorna tar slut som förra året då vi nästan blev utan helt och hållet.


Hoppas att ni får en lugn och skön helg. Sov gott och dröm sött i natt. Puss & kram <3                                             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards