Alla inlägg den 10 januari 2016

Av Heidi Månsson - 10 januari 2016 19:15

Tjenixen tjenixen :) Hoppas att ni har haft en bra söndag (ja och helg också naturligtvis) och att ni inte har allt för mycket söndagsångest ;) I morgon börjar skolorna igen och det är på nått sätt ett startskott för att allt drar igång på allvar igen. Nu dröjjer det ett tag tills det blir fler röda dagar, klämdagar och storhelger. Bara till att gilla läget :o)


Idag har Linnea och jag haft besök. Linneas klasskompis Jasmine och hennes mamma Jennie var här så vi fick en varsin vän att umgås med :) Jag tycker det är så underbart att våra döttrar vill umgås lika mycket som vi vill och sen har vi ju möjlighet till att bilda vår trio när Anna och hennes dotter Tova är med också. Vi bor i samma by, har jobbat på samma jobb (fast inte alla tre samtidigt) och våra flickor går i samma klass och leker gärna med varandra på fritiden. Underbart! Allra roligast är det ju (tycker jag iaf) när alla medlemmarna i våra tre familjer träffas som tex på nyårsafton (nåja vi var nästan alla).


När vännerna gick hem så spelade först Linnea och jag en runda memory och Linnea höll på att bräda mig fullständigt men i sista sekunden så lyckades jag få några till par och vann med ett par över henne. Jag fattar inte hur hon kan vara så vansinnigt duktig på memory? Dessutom så lurar hon de flesta fullständigt för hon verkar som att hon inte har sån bra koll ibland men det är nog bara för att vagga in alla motspelare med falska förhoppningar. Sen när man minst anar det så vänder hon upp ett par som ingen annan hade koll på. I de lugnaste vatten... :)

Efter det att vi hade spelat runda nr 1 så kom Fredrik och så tog vi en runda till med honom och jag kom sist som vanligt, Linnea hamnade på andra plats och gissa vem som vann...

Sen blev det en omgång med Råttfällan och där vann Fredrik igen, jag kom tvåa och Linnea trea. Råttfällan är ett bra spel tycker jag men en anledning till att det är lite extra bra är att det inte tar så lång tid att plocka fram, det är inte så mycket regler att hålla reda på och inte så många delar heller för den delen och så är det snabbspelat. Sånna spel som inte håller på så länge är ju bra att spela med otåliga barn :o) Det märks att vi gillar sällskapsspel i denna familjen för det finns några stycken i skåpen och på Linneas rum, hehe.


Jag har ju babblat på om Hunger Games-filmerna i ett par dar nu. Jag sökte efter den på Dreamfilmer och Netflix och diverse ställen men kunde inte hitta Mockinjay del 1 någonstanns. Jag kopierade titeln från Imdb:s sida och skrev in i sökrutan på Dreamfilmer och sökningen gav inget resultat. Jag skrev in namnet på filmen själv men ingen träff. Hur jag än gjorde så kunde jag inte hitta filmen någonstanns. Beklagade mig lite på bloggen och på facebook och fick veta att filmen skulle finnas på Dreamfilmer. Sökte igen men utan resultat. Så igår efter det att jag kom hem från bion och hade bloggat så gick jag till tv:n och letade efter nån annan film att se på då jag hade gett upp. DÅ helt plötsligt så bara var den där... Lycklig blev jag och jag tror väl inte att jag behöver tala om att jag satte på den filmen på en gång, hehe. Den var bra den också (även om jag tyckte att ettan och tvåan var bättre) så nu vill jag ju se nästa... Vilka I-landsbekymmer jag har :) Jag har fler biopresentkort liggandes men jag vill nog spara nått för det verkar komma lite filmer nu under våren som jag nog vill se på bio så jag får se hur jag gör.


Jag har fortsatt mitt arbete med att städa bort julen men jag har inte kommit så långt då jag ju har haft en del annat för mig idag :=) Jag känner inte sådan stor panik inför det hela men lite trött på julsakerna är jag ju så det ska bli rätt skönt när det är klart. En tomte i taget så blir det nog bra det med. Kanske är bäst att fortsätta nu på en gång så det blir gjort - här kan jag ju ändå inte sitta hela kvällen ;)


Ha en fortsatt trevlig söndagskväll så ser vi på andra sidan veckoskiftet  . Puss puss <3 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards