Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Heidi Månsson - 19 januari 2016 17:30

Tjabba tjabba. Long time no see. Det är värst vad en vecka kan gå snabbt! Jag ska försöka få ihop en liten rapport om vad som har hänt sedan sist tänkte jag :)


Jo jag tränade på onsdagen för en vecka sedan och jag pumpade på riktigt bra på Crosstrainern så jag trodde ju inte att jag skulle kunna gå dagen efter men det blev inte så illa. Jag kände bara litegrann dagen efter och sen lite mer dagen därpå MEN jag fick träningsvärk på ställen som jag inte trodde att jag hade några muskler på så det var ju lite kul att hitta nya muskelgrupper, hehe.

Jag jobbade på torsdagen men i övrigt var det lugnt.


Fredagen den 15/1 - På morgonen slängde jag ihop en blåbärspaj och sen hämtade jag upp Jennie och tillsammans for vi till Rebecca med familj för att snacka lite skit och mumsa paj samtidigt som vi försökte slita ögonen ifrån söta goa underbara lilla Leonora <3. Hon närmar sig 1½ år nu och hon är så underbart söt (jag kan inte tjata nog om det, hihi) och hon kom fram till mig och Jennie ett antal gånger och skulle ge oss leksaker eller bara busa och gosa. Lite blyg i början men det lossnade ju snabbt :o)

Är lite smått avis på Rebeccas sinne för inredningsdetaljer och smak för dom har så fint i huset och Rebecca lyckas liksom alltid göra så mycket med alla små detaljer. Det är ombonat och mysigt som det ska vara. Jag önskar att jag var lika duktig på inredning  .


Efter besöket hos Rebecca, Antonis och Leonora så åkte jag och Jennie till Camillas grav och tände ett ljus. Camilla - du är saknad! Så fort jag ser en fjäril (levande eller på bild) så tänker jag på dig och din familj. Så fort jag hör låten Utan dina andetag så tänker jag på dig och ögonen tåras. <3


När jag hämtade Linnea på skolan så tog hon med sig sin klasskompis Freja hem. De lekte jättefint och jag fick automatiskt en stund där jag kunde hinna med lite av varje som behövde göras här hemma. Kul för Linnea med kompislek och skönt för mig att hinna komma ikapp med mina "sysslor" och allmänt fixande.


Lördagen den 16/1 - Jag jobbade 12:30-23:00 och sen skulle jag upp tidigt på söndagen så jag hade planerat att gå och lägga mig direkt efter jobbet. Så blev det ju inte... Jag kom hem och skulle bara värma mig med en kopp te så jag satt mig i soffan och tog fram Netflix. Där och då var det kört med sömnen. Så skulle jag ju INTE ha gjort. Jag hittade en ny serie och det blev inte bara ett avsnitt utan några till innan jag tillslut kom i säng. Trots det så kunde jag inte somna direkt utan vred och vände på mig ett antal ggr innan jag hittade tillräckligt mycket ro för att kunna somna. Suck! Behöver jag säga att jag var trött på söndag morgon?!?


Söndagen den 17/1 - Upp ur sängen och ut med gruset ur ögonen - nu är en av årets stora händelser här! Åtminstone om man har barn. Dax för Disney On Ice! Jag, Linnea, Nettan & Tindra stack till Malmö och tittade på showen och det var en succé. Man brukar ju säga att en gång är ingen gång men två gånger blir ju en tradition så vi har redan bestämt oss för att vi ska gå tillsammans nästa år igen :=) Nettans snälla mamma Lena är så snäll så att hon åkte ner hela vägen från Stockholm för att passa Elias så att vi kunde gå utan att behöva "kånka" på en 6-månaders som kanske inte är så road av en två timmar lång isshow. Tack Lena! Och tack Nettan & Tindra för en toppendag säger jag och Linnea! :)


Måndag den 18/1 - Dax för Tandvårdshuset igen med Robin. För det var ju sååååå länge sedan vi var där... Å vet ni vad? Jo när vi är där så säger de att vi är välkomna dagen därpå igen. Alltså idag! Ja men varför inte? Vi kan väl åka fram & tillbaka till Kristianstad var och varannan dag för vi har väl inget annat för oss ;)


I går på kvällen kom jag iväg till gymmet och det blev ett pass med indoor walking. Så skönt! Idag har jag lite lite träningsvärk men jag tror det kommer kännas mer i morgon för denna gången tog jag i mer med benen när vi skulle "sitta" i 90° vinkel. På onsdag är det dax igen och sen ska man ju inte ligga på latsidan så jag bokade in ett pass på torsdag också :=)


I dag var det upp och hoppa tidigt igen. 07:20 skulle vi köra hemifrån. Znark! Det var ingen rolig morgon. Första larmet ringde 06:10 och då vaknade jag till väldigt snabbt. Inte för att jag var pigg och utvilad utan för att det kändes som att det var minusgrader inomhus. Fick snabbt svaret på varför - vi har haft strömavbrott i natt (en propp hade gått) och när jag kollade på en timer till en utav våra fönsterlampor så såg jag att den hade stannat någon gång vid midnatt... Yey! Efter ca 6 timmar utan ström så var det rätt så kallt överallt och varmvatten var det ju inte heller mycket av så att värma sig med en lång skön dusch gick ju liksom inte heller. Frusna som små glasspinnar försökte vi göra oss klara och komma iväg. Jag hade dessutom ont i huvudet och mådde lite illa pga det så jag hade kunnat önska en bättre start på dagen men ja ja.

Vi kom iväg och Robin blev av med sin tandställning. Äntligen! Nu har han bara två små metalltrådar på insidan av nedre och övre tandraden som ska hålla tänderna på plats ett tag till. Om inget händer med dom så dom går sönder så behöver vi inte komma tillbaka till Tandvårdshuset på ca 6 månader. Tjoooooohooooo :)  Alltså missförstå mig rätt nu för dom är helt suveräna där men vi har varit där så många gånger nu så att jag är less på att köra fram & tillbaka dit hela tiden. Robins tänder ser dock mycket finare ut så det har ju varit värt det!


Nä nu är det nog dax att fixa lite käk. Hoppas ni får en trevlig fortsättning på tisdagen (och veckan med för den delen). Simma lugnt <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards