Alla inlägg den 29 januari 2016

Av Heidi Månsson - 29 januari 2016 23:27

Jo då - jag lever :) Man kan ju tycka att den veckan då jag hade det som allra lugnast på mitt jobbschema borde innehålla fler blogginlägg än annars men det blev helt tvärtom. Varenda morgon tänkte jag att jag skulle logga in och plita ner lite ord här men det hände inget. Från tanke till handling kan ta tid ibland. Hehe.

Jag har bara haft ett jobbpass på mitt schema denna veckan så tid har det ju egentligen funnits men jag har lyckats hålla mig upptagen ändå :) Jag har varit riktigt flitig faktiskt. Fortsätt läsa så får du veta mera ;)


Jag bloggade ju förra veckan på tisdagen och både onsdagen och torsdagen flöt förbi utan några större händelser värt att blogga om, haha. På onsdagen hjälpte jag Nettan genom att passa Elias lite när hon skulle på möte och sen storhandlade vi på CityGross så mer spännande än så blev det inte, hehe. Torsdagen var det jobb 8-16:30 som gällde så det var som sagt inte så mycket att skriva om.


Fredagen den 22/1 var dessto roligare! Jag hämtade Linnea och hennes kompis Jasmine på skolan och sen stack vi till mitt gamla jobb och hämtade upp Jasmines mamma Jennie och sen for vi mot Sheerwoodskogen! Eller ja - Tivolibadet i Kristianstad men det är ju ungefär samma sak ;=)  Vi plaskade och hade kul med flickorna och jag tror att alla fyra hade lika skoj! Vi ville inte kliva upp ur badet nån av oss men tillslut måste man ju vara the bad guy och avbryta det roliga. Nästa gång får vi kanske åka på en helgdag eller studiedag så vi har fler timmar på oss. Tiden går alltid alldeles för fort när man är på badhuset!!

Vi har lite planer på att ta en badhusturneé och testa alla de badhusen som ligger relativt nära Hässleholm för att se vilket som blir favoriten. Jag tycker att vi lätt borde bli sponsrade för detta arbete som vi ska lägga ner...tycker inte ni det? ;) Lite reklam på bloggen & "Ansiktsboken" för badhusen som är bäst och så kunde vi får gå in gratis eller få lite rabatt - det hade ju suttit fint. Vet ju att dom inte bryr sig om en liten sketen blogg som ingen läser men ändå - det hade varit kul!


Lördagen den 23/1 - jag var barnvakt till Elias på kvällen då Nettan skulle ut och svira lite. Det är henne väl förunnat då hon är singelmorsa och får ta allt jobb själv utan avlastning. Alla föräldrar behöver ladda batterierna ibland och den som påstår nått annat lever nog i förnekelse eller är inte förälder ännu...

Jag och Elias hade det jättemysigt men lite lek, en stund på skötbordet och sen mys i soffan med vällingflaskan innan han somnade för natten. Inte speciellt ansträngande att passa en 7-månaders när han ändå skulle sova mesta delen av tiden. Jag kollade lite på film sen och hade det lugnt och skönt.

När Nettan hade kommit hem igen snackade vi en stund innan jag sen körde hem. Kunde dock inte somna direkt så det var ju tur att jag kunde få lite sovmorgon dan därpå :o)


Söndagen den 24/1 - Linnea hade simskola och jag stack till gymmet på kvällen för att vara med på ett spinningpass. Heeeeeeeeelskotta vad jag hade ont i rompenstompen sen men det var det värt! Jag cyklade så jag trodde att benen skulle lossna, hehe. Efteråt är det ju en sån underbart skön känsla i hela kroppen så det är värt smärtan i rumpan. Haha det lät lite lustigt det där men jag hoppas att ni förstår vad jag menar ;)


Måndagen den 25/1 - Eftersom det var en kollega som ville byta pass med mig för att kunna vara ledig en annan måndag så hade vi bytt och jag var således ledig. Tur var ju det. Allt var bra på morgonen och alla de andra familjemedlemmarna stack till jobb och skola. Jag hade bestämt med Jennie att vi skulle träffas en sväng innan vi sen skulle hämta våra barn så det skulle bli en bra dag. Innan förmiddan var över så fick jag först ett samtal från Robin som säger att han inte mår bra och han vill komma hem. Förmodligen magsjuka. Jahapp... klär på mig och ska köra och hämta och innan jag hinner ut så ringer det igen och denna gången är det en av hans lärare som ringer. Hon visste nog inte att Robin hade ringt själv för hon informerade om samma sak. Kör till Sösdala och hämtar hem grabben som var likblek i fejjset. Sen ska ni ju inte tro att jag var nervös eller så. Neeeeeejdå...inte jag inte...

Jag vill INTE få skiten men så fort nån i denna familjen viskar ordet magsjuka så brukar ju jag åka på det så jag var nervös och höll mig på avstånd från grabbhalvan. Såhär i efterhand undrar jag om det verkligen var magsjuka då ingen annan har blivit dålig. Jag misstänker att Robin hade fått i sig nått så magen reagerade.

På kvällen stack jag till gymmet och körde ett pass Indoor walking. Jag behövde verkligen få ur mig all överskottsenergi så det var superskönt att få komma iväg till gymmet.


Tisdagen den 26/1 - dagen innan löning. Ångest. Tränade på kvällen. Ett pass Indoor Walking. Skönt!

Onsdagen den 27/1 - Woooohooooo lönen är här!! Allmosor till de fattiga!!  

Jobbade kväll-natt så det blev ingen träning. Skitjobbigt! Ångest. Trodde aldrig att jag skulle säga detta men jo det är sant - jag saknade träningen! Vad har hänt?


Torsdagen den 28/1 - Han med att umgås lite med Nettan och jag fick gulla lite med Elias då jag passade honom en stund när Nettan skulle på möte igen. Linnea var hemma pga förkylning så jag och Fredrik fick avlösa varandra då han hade möte angående sin eventuella arbetsträning så vi körde lite skytteltrafik men det gick bra det med :)

På kvällen blev det en sväng till gymmet och ett pass Indoor Walking igen. Gött!


Idag fick jag hoppa in extra på ett av mina gamla jobbställen och det var kul! Inget ont mot stället jag är på nu men jag saknar fortfarande det gamla stället - det kommer alltid ligga mig varmast om hjärtat. Jag vet att jag borde släppa det och gå vidare men det är nått speciellt med det stället. Det är bara så.

Idag blev det paus från träningen då jag kände av smärtan i foten. Jag får lyssna på kroppen även om ångesten för utebliven träning knackade på. I morgon finns det inga pass som jag vill gå på utan att behöva kliva upp tidigt så jag får antingen träna på egen hand i gymmet eller stå över. På söndag är det dax för spinning. Woop woop!


Nej mina vänner nu är klockan mycket. Jag måste sova lite. Hoppas att ni får sova gott. Hörs! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards