Direktlänk till inlägg 1 februari 2016

Lite medvind, offra en sovmorgon!?! och sankmark.

Av Heidi Månsson - 1 februari 2016 22:41

Go kväll. Jag är så där skönt trött i kroppen, så där som man bara kan vara efter ett tufft pass på gymmet, och det är en sådan underbar känsla :) Jag körde ett pass Indoor Walking idag och det kändes i kroppen att jag hade kört spinning igår men jag trampade på som om jag blev jagad av fan själv, hehe.

Det känns faktiskt som att jag har kommit in i det där med träningen rätt bra nu. Det känns att det börjar gå lite lite lättare. Små små framsteg när det gäller orken och det är ju så enormt viktigt att känna positiva resultat för det är ju oftast lite tungt och lite motigt att hålla på att kämpa. Det är viktigt att få känna att man har lite vind i seglen och det känns faktiskt så nu. Härligt! Jag har ett pass IW inbokat i morgon och sen jobbar jag kväll på onsdag så då får jag stå över men på torsdag är det dax för mer IW. Sen är det ju så att jag vet att jag är lite crazy men nu har det slagit runt totalt kan jag ju säga. Jag har bokat in mig på ett spinningpass på fredag morgon...eller ja det är för fasen inte ens morgon då, det är nästan fortfarande natt... 06:15 börjar det ett pass och jag funderar på allvar på att kliva upp innan klockan 6 för att gå och träna!! Vad har hänt?!? Haha. Jag jobbar sånna där låååånga pass i helgen som innebär att jag missar alla spinning/indoorwalking-pass på gymmet både fredag, lördag & söndag annars. Fredag morgon är min enda chans på hela helgen. Jag måste avboka senast 90 minuter innan så jag tänkte att jag ska bestämma mig på torsdag kväll så har nån annan chansen att boka om det blir en ledig plats. Det som svider lite är att jag missar min chans till sovmorgon och den hade jag behövt för att ladda upp inför helgens jobbpass men sova kan jag väl göra nån annan gång va? Märker ni hur jag försöker övertala mig själv om att jag ska träna på fredag? Nu får ni hjälpa mig genom att pusha på lite så jag inte fegar ur :)


Jag ska dock aldrig göra om tabben som jag gjorde idag. När jag kom till gymmet och skulle parkera så var det väääldigt fullt men jag och några andra lyckades hitta en stor lucka där vi kunde stå. Trodde vi. När vi kom ut igen och skulle köra hem så visade det sig att vi var fast. Det var nämligen egentligen en gräsmatta och med tanke på hur mycket snö som tinat bort och hur mycket det har regnat sedan dess så var det rena rama sankmarken. Jag hade som tur var bogseringslina i bilen och vi lyckades stoppa en kille med lite större bil så han kunde hjälpa oss upp men vi fick hjälpa till och putta också. Så - då har vi kanske lärt oss nått av detta...Kom i TID till gymmet så att du får en vettig parkeringsplats!!


Idag har jag varit hemma med en sjuk Linnea och vi blir hemma i morgon också. Det är ju tur att jag och Fredrik kan turas om att jobba på onsdag eftersom att jag jobbar kväll så att jag inte behöver vabba då med om hon fortfarande är dålig. Det finns vissa fördelar med att inte bara ha dagtider.

Vi har sysselsatt oss med lite olika grejjer men mest var det soffhäng som gällde. När det blev långtråkigt med att bara titta på tv hela tiden så lekte vi lite med lera ett tag men sen försvann energin igen för tösen så då återgick vi till soffhänget. Jag hyrde ju några filmer igår och idag tittade vi på Barbie och valpäventyret :=) I morgon ska vi se en annan Barbiefilm (tror den hette nått med Rock Star). Spännande tillvaro man har som vabbande förälder, haha.


Nä nu ger jag nog mig för ikväll. En liten stund (haha - en "liten" stund) framför tv:n innan läggdax kanske och sen försöka sova sju kvart i timmen :o)


Puss & god natt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards