Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Heidi Månsson - 6 februari 2016 23:55

Frustrerad flodhäst finnes. Nån som vill spola fram till måndag kväll så vore jag mycket mindre frustrerad. Jag kanske börjar låta tjatig och kanske är mer jobbig än vanligt men jag har inte kunnat träna så som jag vill på flera flera dagar nu. I onsdags jobbade jag ju kväll, i torsdags hade jag ett pass bokat men fick avboka både det och fredagmorgonens spinning av flera anledningar men nummer ett var att min fot inte höll. Jag muttrade och surade rätt så bra över detta kan jag ju säga och när det gäller muttra och sura så var säkert ingen jag känner förvånad men att det skulle vara pga utebliven träning var nog ALLA som jag känner förvånade över ;) Jag hade dessutom halsbrännan från "ett varmare ställe nära jordens kärna" på besök och så lite illamående på det. Toppen! Torsdag eftermiddag/kväll var alltså inte så himmlans bra så jag vilade bort mesta delen av den. Jag missade dessutom en utekväll på Harrys med kollegorna så det var lite tufft att hålla ett gott humör då.

Gårdagen bestod mest av att ladda upp inför jobbehelgen så det blev inte mycket gjort och foten sa ifrån innan jag ens hade satt ner foten i golvet på morgonen så ett spinningpass hade liksom inte funkat. Det gick hyffsat att jobba och knata runt där och det var ju förmodligen för att jag hade kunnat vila den så pass mycket innan det var dax att åka dit.

Idag slutade jag kl 10 i morse och sen har dagen inneburit lite olika saker men foten har gjort sig påmind... Jag hoppas på att den är okej på måndag för på måndag kväll SKA jag träna! Jag har bokat mån, tis & onsdag nu så nu kör vi!!

 

Angående det här med träningen så skulle jag vilja ha en boxningssäck här hemma som jag kunde ta ut alla mina frustrationer på. Jisses vad den säcken skulle vara välanvänd ;) Nä men på allvar så tror jag att det skulle vara rätt så bra att ha möjligheten att slå på säcken när andan faller på. Vet dock inte var jag skulle hänga upp den för vi har ju inte direkt nån hörna över här hemma. Jag får väl ta ut mina frustrationer på nått annat så länge - har ni några bra förslag?

 

Idag drog Melodifestivalspektaklet igång med första deltävlingen. Jag är inte jätteimponerad av det programet längre och tänkte hoppa över det helt först för det man behöver veta får man ju reda på ändå, antingen via skvallerpressen, Instagram eller Fajsbook. Helt plötsligt så hade jag fått tillbaka suget på att glutta på denna dära musiktävlingen. Sätter mig i soffan och laddar upp men se då kommer Linnea och börjar snacka om hennes barnprogram så gissa hur det slutade?? Ja inte var det nån musiktävlig jag "fick" titta på iaf...

Sen är det ju lite så där med Mellon att tittar man inte så hänger man inte med i svängarna och man vill ju ha lite koll - åtminstonde så vill jag det :o) Nu han jag se vilka som gick vidare och vilka som åkte ut iaf. Alltid nått.

 

Nää nu är mina ögonlock ganska tunga. Om jag ska orka med ett lååååångt pass på jobbet i morgon så får jag nog inta horisontallt läge nu. Puss på er! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards