Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Heidi Månsson - 27 februari 2016 09:04

Hallå hallå. Nu är det verkligen länge sedan jag skrev. Februari månad är snart slut och Mars månad brukar ju bjuda på mer vår än tidigare nämnda månad och jag välkomnar våren med öppna famnen :=) Jag är nååååågot less på vintern nu, jag vill se blommor ploppa upp ur jorden och även om jag inte älskar bin och sådana flygfän så är det ju rätt mysigt med lite surrande i rabatterna :o) Jag vill kunna tvätta och hänga undan vinterytterkläderna och bort med alla tjocka mössor och vantar. Jag vill kunna ha ta fram barnens tunna jackor och vårskor. Det märks inte att jag längtar va? ;)


Februari får gärna vara över av flera anledningar och det är ju tex så att den månaden kallas ju inte Vabbruari för ingen anledning... Linnea har haft två rejäla förkylningsomgångar varav den sista gången så fick hon Krupp. Som en blixt från klar himmel liksom. Ungen är 6 år gammal och har aldrig haft Krupp innan och vid 6 års ålder brukar Krupp snarare ha växt bort på dom barn som har det som småttingar. Linnea kör tvärtom tydligen och utvecklar det nu... Den slags hosta som Krupp innebär önskar jag ingen!! Jag har aldrig kännt mig så maktlös som när lillstumpan låg där och knappt fick någon luft och varje hostning lät så rälig. Det lät som att det skar i hela halsen på henne och jag och Fredrik kunde känna smärtan i våra halsar med. Det enda man ville göra var att ta över hennes hosta så hon slapp lida så. Inget hjälpte och ingen medicin hade vi hemma heller då detta kom på natten och Linnea som sagt aldrig hade haft detta tidigare så vi var ju inte förberedda. Dagen efter blev det ett läkarbesök och ny medicin skrevs ut. Den hjälpte bra så nu vet vi hur vi ska göra nästa gång och vilken medicin vi ska se till att ha hemma.


Jag, Linnea och Robin befinner oss faktiskt i Värnamo hos Robins farmor och farfar i skrivande stund. Vi kom hit igår på eftermiddagen och vi kör hem i morgon någon gång. Fredrik och de två löpande tikarna stannade hemma denna gången. Inte så kul att ta med sig två vovvsingar som ska bloda ner överallt och tikskydd funkar ju inte så bra på Izzie som bara sliter väck det man sätter dit.


Idag ska jag, Linnea och Carin på äventyr på Värnamo bibliotek. Det ska vara en utställning med den högaktuella Alfons Åberg, hehe, och Linnea tycker om Alfons så vi passar på att gå dit.

Vad resten av dagen har att erbjuda vet jag inte men nånting ska vi nog hitta på. Tiden brukar rusa iväg när vi är här så det är snarare ett bekymmer på det hållet. Vi har alltid så mycket vi vill hinna med när vi är här så vi skulle behöva vara här en hel vecka istället för fredag-söndag :=)


Nej nu ska jag gå och leka lite med min dotter som kallar på mig. Lego är underbart för alla kan vara med och alla kan skapa något.

Hoppas att ni får en kanonfin lördag! Tjillevipp! <3 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards