Direktlänk till inlägg 30 juni 2016

Välkommen, nu är jag fast & nu är det klippt...

Av Heidi Månsson - 30 juni 2016 23:07

Ja så har det då äntligen hänt - det efterlängtade lilla knytet har nu kommit till världen :)


Först när Felicia kom och berättade att hon och Nico skulle ha barn och att de absolut ville behålla det så tvingade jag mig att hålla mig lugn och försöka vara "pedagogisk" och prata om allt som har med bebissnack att göra. Både positivt och negativt. Fast egentligen hade jag velat ruska om dom och typ skrika "-Fattar ni vad ni har gjort? Ni är alldeles för unga för att ta hand om ett barn!! Hur i helvete tänkte ni nu??!!". På nått sätt så samlade man liksom ändå ihop sig och försökte ta det lite mer med ro och säga mera i stil med "-Ni fixar det om ni vill fixa det. Tänk efter och överväg alternativen noga men har ni bestämt er så har ni och då kommer detta gå bra. Ni har vårt fulla stöd hur ni än gör." Fast innerst inne ville jag fortfarande banka skiten ur dom. Bara lite grann...


Allt eftersom tiden har gått så har man ju förlikat sig med tanken på att de unga paret (som ibland kan vara väldigt moget och ibland så fruktansvärt likt ett par ungar på dagis) skulle bli föräldrar ändå. Frustrationen har övergått till leende till att tillslut vara i ren och skär babylycka. På slutet har man ju liksom fått bita sig i tungan för att inte ringa å fråga om det inte har hänt nått än... Jag har vankat av och an som en osalig ande och undrat varje dag om det är dax.


I natt var det så äntligen dax! 01:18 föddes det en liten flicka. 3485 gram vägde hon och hon var 50 cm lång. Det verkar som att hennes namn blir Gabriella Valentina :o) Allt verkar ha gått bra och i morgon får förhoppningsvis den nya lilla familjen åka hem från BB. Vi längtar efter att få träffa dom men förstår ju att det är mycket på en gång så vi ligger lågt (även om det är svårt - det ska gudarna veta! Hehe). Som tur är så finns det andra sätt att få se den lilla krabaten på så vi har ju fått en skörd med bilder och jag har fått tillstånd att visa upp Gabriella här så titta på detta vackra barn:


         

Visst är hon fin?!? Tänk att jag har blivit bonusmormor :)


Man säger ju att alla goda ting är tre och tjaaaa man kan väl säga så här - att bli bonusmormor är ju svårt att toppa men det finns en sak som kommer på god andra plats när det gäller goda nyheter kan ja ju säga :) Jag har äntligen ÄNTLIGEN fått en egen tjänst!! Jiiiiiiiihaaaaa :) Jag är fast anställd i kommunen med en egen tjänst och det är så skönt så skönt och så alldeles underbart! Jag har skrivit på anställningsavtalet idag och inte förrän det vågade jag gå ut med nyheten men nu är det lugnt. Så vansinnigt skönt!

Den 1/9 börjar jag på det nya stället och det bästa är att jag kommer inte behöva sakna det stället jag är på nu allt för mycket för jag kommer hoppa in där vid behov :=) Detta känns grymt bra och jag kan typ inte sluta le... :=)


Idag har jag även varit hos frisören och blivit tillklippt. Åh så underbart att äntligen få vara korthårig igen. Jag har väntat många månader nu men det är så många andra behov som ska tillgodoses först och klippning har inte direkt högsta prioritet om det ekar tomt i spargrisen. Nu hade jag nått bristningsgränsen för vad jag klarade av när det gällde att vara långhårig (jag kunde stoppa in luggen bakom öronen...!) så nu fick det bli en prioritet ändå.

Nu är det gjort, håret är kort igen och jag är rätt så nöjd. Det hade varit ännu bättre om jag hade kunnat få det en aningens ljusare men som det heter - "don´t push it!". Nästa gång kanske.


Nu ska jag njuta av en god cider och slösurfa lite innan det är dax att lägga huvudet på kudden :)  Natti natti <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards