Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Heidi Månsson - 14 augusti 2016 21:33

Kan man se allt positivt? Alltså går det verkligen att vända ALLT till nått positivt? Ja med "allt" så menar jag ju såklart inte mord och andra kriminella handlingar. Inte heller naturkatastrofer eller svåra sjukdomar där det liksom är så uppenbart att det bara kan bli negativt utav det. Nä jag menar liksom bara det här med att vissa människor är så otroligt duktiga på att vända små negativa saker till nått bra. De tar saker å ting med en klackspark. En axelryckning och ett -"det löser sig...se det från den ljusa sidan...". Det är nästan en talang att kunna göra så och det är otroligt bra att dessa människor finns :)

Nått som inte är riktigt lika bra är det här med att skjuta upp saker. Jag har alltid tyckt att min man (som är min sambo sedan 8 1/2 år tillbaka) är mästare på att skjuta upp det allra mesta medans jag bara skjuter upp lite. Att prokrastinera är liksom en av hans talanger. Nu har jag ändrat mig. Fredrik är duktig på att skjuta upp det mesta ff men han kan överraska mig och fixa saker snabbt också. Jag däremot - jag knappar in på det negativa... INTE bra... Min ork och lust att ta tag i saker har dämpas rejääääält på sistone och jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag skjuter upp så mycket saker som jag aldrig hade ens funderat på att skjuta på innan. Jag behöver hitta tillbaka till mitt gamla jag. Typ igår... Men det är rätt så skönt att strunta i vissa måsten och bara vara ibland... :)

Hmm nu skulle jag behöva ta tag i lite sysslor men har man en talang så ska man väl använda sig av den? Dax att prokrastinera lite mera :) Ses!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards