Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av Heidi Månsson - 18 augusti 2016 23:21

Men tjabba! Shit what a crazy week... :) Nu har jag bara två arbetspass kvar den här veckan men det är iofs två rätt långa pass. Sedan jag skrev sist så har saker och ting hunnit ändra sig igen så jag har jobbat ännu mer än vad jag skulle då. Jag har hitentills gjort 32 ½ timme och ska från fredag eftermiddag till söndag midnatt göra 30 ½ timme till. 63 timmar på en vecka när heltidsmåttet för en som jobbar inom vården är ca 38 timmar i veckan...det ni! Det blir ju dock rätt så mycket extra lön nästa månad och det kan behövas då det är maaaaaaassor med utgifter hela tiden.

 

Nästa vecka blir det också rätt så full rulle typ men inte så full som denna. Utöver mina schemalagda pass på mitt nuvarande jobb så har jag bara ett bredvidgångspass så det blir rätt så mycket lugnare.

Hade jag inte haft någon annan än mig själv att tänka på och ta hand om så hade jag absolut kunnat tänka mig att jobba heltid och lite mer vid behov. Just nu skulle jag dock tycka att det vore perfekt med ca 85%. Ja ja det blir säkert däromkring som jag kommer hamna i framtiden men nu tar vi en sak i taget :)

 

Jag håller på att balla ur fullständigt när det gäller stress och det beror INTE på denna veckans arbetstider utan den förhöjda stressen i kroppen beror på saknaden utav ett schema. Jag börjar den 1/9 på mitt nya jobb men jag har inte en susning om när jag ska jobba. Jag har ingen koll och det stör mig fruktansvärt mycket. Det är helt sjukt egentligen hur avsaknaden av ett schema kan få mig att flippa ur så fullständigt. Att inte veta är liksom det värsta som typ kan hända. Min kalender och mina "att-göra-listor" är mina closest and dearest friends ;) Jag hoppas verkligen att jag kan få veta på måndag. Man har rätt att få veta sitt schema minst 14 dagar innan det börjar gälla. Någonting säger mig dock att det inte kommer hålla. Den här gången heller... Jag brukar snarare få schema typ två veckor EFTER det att jag har börjat, hehe. Okej det var en liten överdrift men vi är ändå rätt nära sanningen. Suck.

 

På måndag kväll är det ingen som stör mig. Okej?! Uppfattat?!? Jag är så glaaaaaaaad för äntligen ÄNTLIGEN äntligen är Idol tillbaka i tv-rutan :) :) :)  Varför måste de envisas med att bara visa programmet på hösten? Då ska man behöva vänta från december till augusti... Nä kom igen och visa en omgång på våren med :o)

Vilka håller med?

 

Nä nu är det dax att sovaaaaaaa. Puss på er! Sov gott. Trevlig helg! <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards