Alla inlägg den 30 januari 2017

Av Heidi Månsson - 30 januari 2017 22:45

Men tjabba. Jo då jag lever. Tror jag. Hehe. Jag har haft en lagom spännande helg... Den började bra i fredags med att jag hade tjejmiddag här hemma och det var Jennie, Rebecca och Cicci som kom och jag lagade Africana. Jag tror att det blev uppskattat. Efteråt mumsade vi på Ottoglasstårta och det är ju aldrig fel! Det var en trevlig kväll :))
På natten mellan fredag och lördag vaknade jag tidigt med halsont och feberkänsla men tänkte att jag är nog bara lite sleten så om jag sover lite mera så går det nog över. Vaknade på lördagen efter en rejäl sovmorgon med ont i halsen, ont i örat, snuvig näsa, rinnande ögon, huvudvärk, värkande bihålor och en allmän känsla av att vara överkörd av tåget. Jippie! Jag sov bort hela lördagen och söndagen och nätterna där emellan med. Jag är fortfarande lika trött och väldigt hängig. Inte kul alls...

Det är lite extra påfrestande när man liksom inte vet vad man ska göra åt saken heller. Ja ja vi tar en dag i taget så blir det nog bra.

 

Det är den sista januari i morgon - ä n t l i g e n ! ! Denna månad har varit lååång och seg. Grå och trist. Nu vill jag ha vår och att byta från januari till februari är ju ett steg i rätt riktning :o)  Jag vill ha sooool. Jag vill se blommor som försöker kämpa sig upp för att möta solljuset. Jag vill höra fågelkvitter. Ljuva vår - skynda dig hit! Jag ser ljuset i slutet av den lååååånga mörka tunneln...hehe.

 

Det där med att längta efter saker. För snart 8 år sedan var jag och Fredrik på en konsert i Stockholm. Jag har längtat efter att göra en likadan tripp med en superhelg i huvudstaden. Det lär dock inte bli av på ytterligare några år för vi har annat att prioritera just nu men jag är lite (läs MYCKET!!) sugen. Jag läste nämligen på nätet att min stora idol Celine Dion kommer till Stockholm i juni. Det är skit och piss rent ut sagt att de första månaderna på året ska vara så fattiga. Tänk om det kunde regna lite tusenlappar just över vårat hus... Nåja jag och Fredrik ska ju iaf på standupcomedy i mars så det är iaf nått att se fram emot. Det går ju kanske inte att jämföra Johan Glantz med Celine Dion men ändå :=) Alla event som man har att se fram emot ska man glädjas åt.

 

Jag har precis sett första avsnittet på en ny serie som heter Thirteen. Har ni inte börjat se den så gör det - det första avsnittet var iaf bra!

 

Nu är klockan rätt så mycket så jag ska väl dra mig mot sängen. Sussa sött. Over and out <3

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards