Alla inlägg under januari 2017

Av Heidi Månsson - 9 januari 2017 22:43

Varför varför varför måste det vara terminsstart i morgon? Det har varit sååååå sköööönt att slippa alla tidiga mornar, lämnande och hämtande, läxläsning, gympapåsar, badkläder och annat som ska fixas/kommas ihåg. Jag tycker att det är jättesynd om mig som måste kliva upp tidigt även de dagar jag är ledig eller börjar sent och hade kunnat få en sovmorgon, haha. Nä då jag tycker inte att det är jättesynd om mig men ibland önskar jag att jag hade fått sova lite mera när jag hade kunnat. Nu har ju jag haft det lite extra speciellt "lyxigt" som har varit "ledig" hela december och nästa halva januari. Jag har varit sjukskriven pga nacke/axlar/rygg och det har inte varit någon dans på rosor kan jag ju säga... Att vara begränsad i livet pga smärta och minskad rörlighet, knapra tabletter som får magen att balla ur fullständigt, ha mer eller mindre konstant huvudvärk i 1&1/2 månad och vara konstant trött pga allt detta är inte så kul. Efter några dagars sjukskrivning så klättrade jag på väggarna psykiskt och ville tillbaka till jobbet mer än någonting annat! Men om man nu ska hitta nån positiv sak med allt detta så har det ju varit skönt för Linneas del att slippa fritids och få ha ett helt jullov att vila upp sig på. Jag tror att hon behövde det :) Det hade ju dock hellre fått ske under andra omständigheter för som sagt - det har inte varit någon dans på rosor...

Jag har svårt att tro att jag någonsin har varit så här trött som jag har varit och fortfarande är. Lika mycket som jag längtar efter att få komma tillbaka till jobbet lika mycket oroar jag mig för hur jag ska klara det. Jag är så trött men får/kan inte sova pga många olika anledningar. Det beror delvis på tabletterna som jag äter, oro för vad det har varit som orsakat detta med nacken/axlarna/ryggen och oro för om det ska komma tillbaka. Oro för om jag ska klara av att komma tillbaka fullt ut på jobbet eller krascha igen. Oro för framtiden. Jag vill kunna sköta mitt jobb. Jag vill kunna leva fullt ut. Jag vill inte ha ont och inte veta varför. Jag har en till träff med sjukgymnast inbokad och sen får vi se men det känns iaf skönt att få träffa henne igen. Hade bara hoppats på att få veta varför jag har haft så här ont och vad jag kan göra för att undvika att det händer igen men det verkar inte ske nu iaf. Ingen röntgen har gjorts ännu... Sjukgymnastiken har ju iaf hjälpt och det är ju alltid något! Hoppas på att det inte är diskbråck och går vidare. Typ!

Nåja - som sagt - i morgon börjar skolan igen och på torsdag börjar jag jobba igen. Back to life back to reality.

Nu ska jag se på film innan det är dax att slagga. Sussa sött. Puss & kram! <3

:)

Av Heidi Månsson - 4 januari 2017 23:23

I natt var det VERKLIGEN inte nån bra natt. Det var länge sedan jag sov så oroligt som jag gjorde. Somnade dessutom rätt sent men vaknade ändå rätt tidigt. Försökte sova lite mera men även där blev det små korta stunder där jag precis slumrade till men vaknade igen med ett ryck. Gav upp tillslut och försökte kicka igång dagen men det var segt.

Efter en låååång seg förmiddag så kände jag bara att nu måste jag gå ut och få luft så jag lyckades dra med mig Linnea och Izzie på promenad. Det blev bara en liten vända här i byn men det var skönt trots att det blåste rätt kallt. Jag visste först inte om jag skulle våga ge mig på en promenad med vår hund som rycker och drar rätt så mycket i kopplet emellanåt men förutom i början när hon var lite extra stissig så gick det bra. Jag har iaf inte mera ont i rygg/axlar eller nacke efter promenaden. Skönt! Nu kanske jag kan våga mig på lite mera och längre promenader och det vore skönt att komma igång igen. Sakta men säkert, ett steg i taget så...

 

På vägen hem så började Linnea prata om att hon ville leka med en kompis så vi ringde till Jasmine och det slutade med att vi fick en varsin kompis på besök här :) Linnea fick sin lekkompis Jasmine och jag fick min te-kompis Jennie ;)

Det var väldigt trevligt med lite besök så man fick umgås i lagom skala. Stora sällskap har ju varit lite tufft nu under min sjukskrivning men nu när jag börjar bli bättre så orkar jag med lite mer. Så här i början är det skönt när det är i liten skala och avslappnat. Dricka te och snacka lite om ditten och datten passade finfint. Rastlösheten är som bortblåst :)

 

Summa summarum - det blev en bra dag idag. Hoppas på en till i morgon! Får se vad morgondagen har att erbjuda.

 

Nu ska jag läsa lite mera i min bok innan det är dax att sova. Hoppas att ni får en god natts sömn. Ses! <3 

Av Heidi Månsson - 1 januari 2017 23:00

Jaha då har ett år passerat och ett nytt påbörjats - 2017 är här! Tabula rasa betyder oskrivet blad och just nu är det ju så. För varje dag som går så fyller vi på de där sidorna i boken och så vips så har ett år till gått och först då har vi hela facit för det året i handen.

 

Jag tänker inte skriva något jättelångt inlägg om hur hela 2016 har varit och någon slags summering över det året. Det pallar jag inte. Kan dock nämna några saker som hamnade på topplistan:

 

1. Jag blev bonusmormor! Gabriella är nu 6 månader gammal och jag är den stoltaste bonusmormorn som finns :) Fredrik är den stoltaste morfarn som finns såklart :=)

 

 

2. Barnen fick en till kusin då familjen Kendrup utökades till 5 personer. Lille Alfred kom till världen den 10/12 :o)

 

3. Jag fick ÄNTLIGEN fast anställning inom kommunen! Woooohooo!! Bättre sätt att inleda sommarsemestern fanns ju inte!

 

4. Det började (efter vääääldigt mycket slitande från min mans sida) äntligen gå lite bättre på jobbfronten för Fredriks del med. Hösten/vintern 2016 var ju rätt mycket bättre än våren/sommaren...

 

Det har ju naturligtvis hänt massor med bra saker under förra året men det där var liksom de största grejjerna.

 

Förhoppningar/förväntningar/planer inför 2017 då? Har faktiskt inte kommit så långt i mina tankar ännu. Först lägger jag allt krut på att bli frisk och helt återställd i nacke/rygg/axlar så att jag kan komma tillbaka till jobbet. Det ser ut som att det sakta men säkert kan gå åt rätt håll nu så håll tummarna tack. Efter det tar vi en sak i taget för vad som än händer så är ändå hälsan värd att prioriteras. Utan hälsan har vi inte mycket annat och det vi har är inte värt mycket om vi inte kan må bra och njuta av det...

 

Nu ska jag ta min bok som jag fick i julklapp och ägna mig en stund åt den innan jag somnar.

 

Önskar alla ett härligt 2017! Och kom ihåg - det blir vad ni gör det till! :)

 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards