Direktlänk till inlägg 15 april 2017

Gott och blandat på en påskafton.

Av Heidi Månsson - 15 april 2017 16:02

Men tjabba tjena hallå. Glad påsk önskar vi i Månssons palats :) Hoppas att ni har haft/har ett bra påsklov (ni som nu har haft möjligheten att vara lite lediga, kanske tillsammans med era barn) och att ni har haft en bra början på påskhelgen.
Här kunde ju Linneas påsklov ha börjat bättre... Även om det inte var hon som blev drabbad så blev hon indirekt drabbad. Jag åkte nämligen på en rejäl omgång av magsjuka. Sist jag bloggade så hade jag först varit på möte/utbildning med jobbet. Ironiskt nog så handlade det om mathantering och sjukdomar som kan spridas om man inte hanterar maten rätt. Efter det var jag hos frisören och sen på kvällen var jag på Harrys musikquiz med kollegor från Bjärnumsgatan. Vi hade jättetrevligt och allt var bra. Kommer hem vid 23-tiden och sen vid midnatt när jag gick och la mig så fick jag hög feber. Som en blixt från ingenstanns slog den ut mig. Jag skulle ha jobbat fredag, (lördag men hade tagit semester då pga att Linnea och jag skulle på cirkus) och söndag så jag fick ringa tidigt på fredag morgon och sjukanmäla mig. Då hade jag fortfarande "bara" feber. Två timmar senare bröt det ut. Magsjuka är hemskt!
Lördagens cirkusbesök fick jag ju naturligtvis stanna hemma ifrån men jag har fina vänner som såg till att Linnea kom dit i alla fall :) Nettan och hennes mamma Lena skulle ju dit med Tindra och Elias så de tog med Linnea också. Jag förstår inte hur de "vågade" med tanke på att Linnea lika gärna kunde ha burit på nått å smittat alla dom också men hon klarade sig. Robin och Fredrik fick en liten omgång var, Linnea klarade sig helt medans jag fick en rejäl variant.
På söndagen skulle jag ju ha jobbat och den söndagen hade jag sett fram emot länge då jag och min fina kollega Louise hade ordnat så att vi skulle åka på utflykt med jobbet. Surt att missa detta men vad gör man...
På onsdagen den 12:e hade det äntligen gått 48 timmar så att jag fick träffa folk igen och det var såååå underbart att få gå utanför huset igen. Snacka om att man kan känna sig som en fånge i sitt eget hem!
Jag är glad för att Linnea och Robin är så pass stora som dom är så att de kan klara sig nästan helt själva. Jag har rätt så dåligt samvete för att jag sov bort så pass många dagar utav Linnea lov som jag gjorde men jag vet ju att det inte var mitt fel. Men ändå.
Nå väl - det är skönt att det är över.

I torsdags var jag på bio med min goa kollega och vän Louise och vi såg Fast & Furious 8. Den var bra men man kan ju inte anklaga dom för att ha gjort en verklighetstrogen film, hehe. Lot's of action var det ju iaf. Helt klart en biofilm! Och ja det fanns även nått att vila ögonen på - för båda könen :o)

I kväll kommer Felicia, Nico och lilla söta Gabriella hit :) Äntligen!!!! Det är ju evigheter sedan sist - verkligen alldeles föööööööör länge sedan. Ikväll ska vi laga Nicos favvomat - Gyros :o) Ja det är ju inte bara han som tycker om det såklart men han är den som är tokigast i den rätten så lite får man smöra för sin "svärson" :=)

Det är påsk. Det snöar. Jag tror att jag får frispel.... Titta här:

Helt sjukt... Snön lägger sig till och med lite. Tidigare idag så regnade det bara och så tittar man ut och så ser det ut så där... Vad hände?

Nä nu måste jag gå och plocka undan lite här. Det är kaos här hemma nämligen. Puss på er! Over and out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards