Direktlänk till inlägg 15 maj 2017

Skönhet x4 och odjuret x1

Av Heidi Månsson - 15 maj 2017 13:15

Hej hopp. Hoppas att ni har en bra måndag! Om ni inte har det så är den "snart" över och vips så kommer det en ny dag med nya möjligheter så tänk inte så mycket på det :) Jag vet egentligen inte varför det är så många som ser måndag som en dålig grej, ja menar det kan omöjligtvis bli fredag om det inte är måndag (och de tre efterföljande dagarna) först. Eller hur? Så sluta gnäll över att det är måndag och tänk istället på att helgen är på intågande. För visst brukar veckorna gå rätt fort ändå? När allt kommer till kritan så går det ju lite för fort - speciellt nu när försommaren är här och det är ca 20 grader ute och man längtar till sommaren och semestern. Vips säger det så är det förbi. Så njut lite mera av varje dag så ska du se att det blir bra :=)


Jag har haft en väldigt bra början på dagen iaf. Jag lämnade LinneaBus på skolan och sen hoppade jag in i bilen, på med solbrillorna, vred på stereon så där lagom högt och körde till bästa Nettan och Elias. Efter det att vi hade lämnat Elias på dagis så körde vi in till stan, njöt av en go frukost på Lövet och snackade lite skit om allt mellan himmel & jord. Nettan fixade nått ärende och sen kollade vi lite i nån butik för att sist men inte minst njuta av en varsin kaffedrink på Espresso House. Gött!


Nu är jag hemma och mellanlandar lite innan jag ska jobba kväll & natt. Jag ska hämta Linnea kl 15 idag för hon är på buskul efter skolan så jag har lite egentid. Rätt så skönt att hinna "andas" lite och ladda batterierna lite så att jag kan vara lite mera fokuserad på henne när hon väl kommer hem. Älskar min tös och alla mina familjemedlemmar över allt annat men ibland behöver man (åtminstonde jag) tanka lite energi.

När jag kom hem från att ha lämnat av Nettan igen så släppte jag ut vovven, satte mig ute i solstolen och bara njöt av ett glas citronvatten med mycket is. Vovvsingen la sig i skuggan en bit ifrån mig och det såg ut som att hon njöt rätt bra hon med. Det är sol, fågelkvitter, och livet är inte så dumt ändå <3

Nu gick jag in för jag kände behovet av att blogga och som vanligt när det är ljust ute så ser man inte ett skit på skärmen. Ett av dagens stora I-landsbekymmer... Haha - har man inte större bekymmer än så så är livet rätt bra ändå :o)


Jag blir inte klok på vad som är tokigt med hunden för hon är piggare än innan jag åkte med henne till veterinären men hon är inte riktigt 100% ändå. Hon är slöare än vanligt, äter bara lite och är kräsen med maten när hon borde vara superhungrig för att hon inte har ätit en full portion på länge. Hon dricker mindre än vad hon ska och gör definitivt mindre ifrån sig på båda fronter. Hon hoppar inte och skuttar inte som hon brukar men hon har börjat försöka smyga in i köket igen när vi äter och hon försöker tigga åt sig lite kött när vi lagar mat. Vi vågar inte ge henne något annat än skonkost fortfarande för hon fortsätter att kräkas lite då och då och vi blir inte kloka på vad det beror på. Vi ger henne nån dag till men sen får det bli ett återbesök hos veterinären om hon inte blir bättre.

Jag måste ju visa en bild på henne där hon ligger och kramas med Linneas gosedjursräv. Kolla in sötnosen:


I helgen hade vi ju besök av Felicia, Nico och lilla gulliga Gabriella. I går var de tvungna att åka vidare och jag saknar dom redan så enormt mycket. Mitt hjärta går sönder litegrann varje gång som de lämnar oss.

I lördags på konfirmationen så fick jag några fina bilder på Gabriella och igår när jag lämnade av dom inne i stan så fick jag några gulliga bilder till. Spana in den lilla sötnöten:

     

     


Här om dagen tog jag en fin bild (tycker jag iaf) på solnedgången och bilden är tagen från vår altan med min mobilkamera. Det är kul att det blir så pass bra bilder på så långt håll med "bara en simpel mobilkamera" :) Vad tycker ni?


Igår när jag skulle köra hem efter att ha lämnat av Felicia, Nico och lilla G så körde jag förbi Finjasjön och då fick jag några andra fina bilder på solnedgången. Kolla här:

     


Så där av rubriken. Skönhet gånger 4 :) Ja men odjuret då? Jo de bilderna har jag faktiskt inte fått än för dom är i min mans mobil så de måste han skicka till mig men det kommer. "Odjuret/odjuren" är dinosarier :) Fredrik och Linnea var nämligen på dinosarieutställningen "Jurassic Expo" som turnerar runt i landet nu. I helgen var de här i Hässleholm och eftersom att Linnea är väldigt intresserad av dessa varelser så kunde vi ju inte låta bli att åka dit med henne. Det var ju dock inte gratis så det blev Fredriks tur att göra detta med dottern och de hade roligt. LinneaBus var nöjd med dagen :=)

Jag får lägga in de bilderna en annan dag.


Nej nu har jag lite annat att pyssla med så nu har jag inte tid med er längre, hehe. Ha en fortsatt bra dag! Puss! <3

Over and out.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards