Alla inlägg den 29 oktober 2017

Av Heidi Månsson - 29 oktober 2017 22:49

Go kväll alla som fortfarande är vakna och inte riktigt vill gå och lägga sig för att då vet man att man vaknar upp och det är mååååndaaaaag. Men måndagar behöver ju inte betyda att det är nått jobbigt utan det är ju där som man själv ska ställa in sin attityd på att det faktiskt är en ny början, en ny start och det ska bli början på något bra! Ny vecka – nya möjligheter :)


Det är höstlov för barnen och jag har en relativt lugn vecka framför mig så det behöver inte bli så mycket fritids för minstingen. Skönt!


Jag har inte planerat så mycket då jag liksom måste ta lite dag för dag pga min hälsa men lite höstpyssel/halloweenpyssel hade jag tänkt att vi skulle hinna med iaf. På torsdag kväll ska jag och Linnea och en kompis till Linnea åka till Ugglebadet och bada för då har de förvandlat hela badet till ett riktigt kusligt ställe i sann Halloween-anda :=) Jag var ju där med Linnea på hösten 2013 när hon precis skulle fylla 4 år och hon älskade det! Det blir nog ett kärt återseende då hon verkligen verkligen älskar Halloween och bada är nog det hon älskar näst mest :o) Jag vet inte vad det är med den ungen och spökerier men hon har fastnat mer för den högtiden tror jag än vad hon har fastnat för julen… Mer planer än så vågar jag ju som sagt inte göra riktigt än då det inte krävs mycket för att jag ska bli liggandes. Håll tummarna för att jag får ha ett par bra dagar nu så att Linnea slipper vara hemma med en mamma som ligger däckad.


Ibland så blir man positivt överraskad och det är ju roligt men det kan samtidigt bekräfta att man faktiskt har rätt så mycket förutfattade meningar. Fler än vad man trodde. Det är ju dock inte riktigt lika roligt att erkänna för sig själv – eller vad säger ni? Jag tycker att det är lite jobbigt när jag kommer på mig själv med att ha haft förutfattade meningar. Jag är ju inte så där jätteinsatt i vad alla nya sortens kändisar heter. Ni vet – alla superpopulära bloggare, alla som har en egen youtubekanal och allt vad det heter. Lite hänger man ju med men det kommer ju så många nya populära människor heeeeela tiden och är man fjortis och har all tid i världen att sitta och kolla på alla inlägg och allt som dyker upp på bloggar och vloggar så är det ju inte så svårt att hänga med.

Nu så råkar det dock va så att en kille som började som youtuber och numera även gör musik och är en inspiratör gör rätt så grym musik som jag fastnade för. Därför började jag ha lite koll på grabben och började förstå att han kanske inte alltid har haft det så lätt. Hörde att han hade släppt en bok och tänkte först att va fasen – ska alla släppa en egen bok nu? Man postar ett inlägg på Youtube, får många likes och sen är man kändis, får gå på alla kändisfester och då ska man släppa en bok. Men så läste jag lite om boken och tänkte att jag måste kolla vad detta är för något. Det slutade med att jag köpte boken (Monster heter den) och började läsa och kunde ju med nöd och näppe släppa ifrån mig boken när det var dags att sova… Förlåt Joakim Lundell för mina förutfattade meningar! Jag blir bara mer och mer nyfiken på vad du har att berätta. Du har lyckats skriva en riktig bladvändare! Hatten av :o)


Nä nu ska jag läsa några sidor innan John Blund kommer och kastar grus i mina ögon. Sov gott mina vänner och bekanta, fiender och obekanta (om jag har några?) <3. Hihi. Puss på er!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards